XARXES SOCIALS I E-COMMERCE ES DONEN LA MÀ

Neix a Barcelona una xarxa social des de la qual es pot comprar roba

El procés de compra és pioner a nivell mundial i pot realitzar-se a través de dispositius mòbils

Pantalla principal de la web social ’Trendtation’.

Pantalla principal de la web social ’Trendtation’.

2
Es llegeix en minuts
JOSEP LLUÍS GÓMEZ / Barcelona

Des del 27 de juny passat, i per primera vegada, unacomunitat 'online'integra lavenda de roba a la seva pàgina web.Trendtation, una xarxa social amb més 100.000 usuaris registrats que ofereix inspiració de moda a través de gent real, ha iniciat el seu 'partnership' ambLa Redoute, una de lesbotigues de moda i decoració 'online' més àmplies del món, amb més de 10 milions de clients actius a través de la seva presència en 26 països. Aquesta col·laboració neix amb la finalitat de donar inspiració als usuaris que durant el seu procés de compra puguin veure com els 'trendsetters'vesteixen i combinen. A partir d'ara, la xarxa social seguirà oferint aquesta inspiració iLa Redoute serà l'encarregada de fer possible que es compleixi amb els seus més de 200 marques.

Ara més que mai,la moda es crea als carrers i els usuaris deTrendtationidentifiquen quines són les tendències que hi neixen, així com els patrons a seguir. La nova utilitat digital dóna la possibilitat a l'internauta perquè localitzi l'estil que més li agradi i que pugui inspirar-se, proposant-li peces semblants. L'usuari pot adquirir tot el 'look' en una sola operació i iniciar el procés de compra en la mateixa comunitat de moda.

Tecnologia 'Responsive Web Design' i filosofia 'Mobile First'

En 3 mesos i amb un equip de 9 persones distribuïdes en 4 països, la xarxa social de modaTrendtationha rellançat el seu site adaptat al nou projecte ambLa Redoute, sent pioner en el seu sector en la utilització de la tècnica de disseny adaptatiu, 'Responsive Web Design', mitjançant el qual, l'usuari pot consultar la mateixa pàgina des de múltiples dispositius (ja siguin 'smartphones', 'tablets' o ordinadors), i aquesta serà igualment llegible i funcional en tots ells, quedant els seus continguts adaptats a la mida de la seva pantalla. Al no haver de mantenir múltiples versions d'una mateixa pàgina, una per a cada tipus de dispositiu, 'Responsive Web Design' agilitza el desenvolupament de noves seccions i continguts i prepara al 'site' per a nous dispositius que puguin aparèixer en el futur.

Notícies relacionades

Trendtationés conscient que cada vegada són més els usuaris que visiten les seves webs favorites des de smartphones itablets. És gràcies a aquesta alta penetració de la tecnologia que la proporció de visites des de dispositius mòbils a les pàgines web és avui dia notable, i amb tota seguretat ho serà encara més a curt termini. A més, un estudi encarregat per Google a MediaCT Germany el 2011, va apuntar queEspanya és el tercer país d'Europa amb més volum decompra(20%) a través del mòbil. Per això,TrendtationiLa Redoute han decidit desenvolupar la nova web dissenyant cada una de les pàgines en primer terme per als terminals mòbils, i després 'engrandint-les' per adaptar-les a pantalles més grans. Aquesta estratègia, anomenada 'Mobile First', motiva els desenvolupadors a crear pàgines amb interfícies clares, focalitzades en el seu objectiu i optimitzades per a ample de banda escàs. Així, a diferència del que és costum en versions de webs per a mòbil, el nou 'site' deTrendtationvist des d'un terminal mòbil és exactament igual de funcional que vist des d'un PC.

“En equips petits com el nostre, el'Responsive Web Design' es planteja com una estratègia per mantenir totes les versions que hauríem de fer per adaptar el 'site' a tots els dispositius”, apuntaPau Moreno, responsable tècnic de Trendtation. I acaba assenyalant que “a més volem que l'experiència de l'internauta enTrendtationsigui immillorable, independentment del lloc, moment i el dispositiu que estigui utilitzant”.