DESAPAREGUDA EL 2005

Orange ressuscitarà Amena com a marca de baix cost

L'operador preveu anunciar el llançament d'aquí poques setmanes

Un dels primers anuncis d’Amena, el 1998. / {periodico}

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / Barcelona

Orangeha confirmat a aquest diari que treballa "en un projecte que implica la resurrecció de la marcaAmena", l'antiga ensenya detelefonia mòbil del grup. Amena es destinarà a ser segona marca d'Orange, amb un enfocament cap al baix cost, destinat a competir amb els operadors mòbils virtuals (OMV) comPepephone, Masmóvil o Lebara, que lloguen la xarxa als grans operadors i ofereixen preus més barats.

La marca, que va passar a ser absorbida sota el paraiguaOrangequan l'operadora francesa va comprar el grup, es va crear el 1998 per competir amb MoviLine, Movistar (totes dues de Telefónica) i la independent Airtel,que després passaria a ser Vodafone.

Amena va funcionar com a marca exclusiva de mòbils fins al 2005, quan va ser absorbida juntament amb Wanadoo (que abans havia absorbit un altre nom mític de la internet espanyola,Eresmas) i Ya.com per constituir un paraigua global semblant al model que Orange ja tenia a França.

Notícies relacionades

Orange pretén ressuscitar Amena per al sector més jove, justament el que no recorda Amena com a marca telefònica. Telefónica ja es troba en aquest segment amb Tuenti Móvil, gràcies a la compra de la xarxa social espanyola.

La notícia de la resurrecció de la marca ha estat rebuda amb entusiasme a les xarxes socials, on ja és tema del moment com a operació nostàlgia, que inclou la recuperació dels vells anuncis.