SERVIDORS CLAUSURATS

Els EUA ignoren les reclamacions d'usuaris espanyols sobre Megaupload

El Govern admet que no ha rebut resposta de les seves gestions davant la US Federal Trade Commission

1
Es llegeix en minuts

El Govern ha reconegut que no ha aconseguit resposta per part de les autoritats dels Estats Units sobre el destí o la possible devolució als seuspropietaris dels arxius de ciutadans i empreses espanyoles que van quedar atrapats als servidors deMegaupload, segons ha informat Izquierda Unida (IU) en un comunicat.

L'Executiu ha respost així a la pregunta parlamentària registrada pel diputat d'IU Alberto Garzón, el 25 de gener, sobre el parador dels arxius dels espanyols després de la intervenció fa dos mesos de la companyia per part de les autoritats nord-americanes per una suposada infracció dedrets d'autor.

Notícies relacionades

En la seva pregunta Garzón plantejava al Govern la possibilitat de prendre mesures oportunes per garantir la devolució de les dades privades als seus propietaris originals, a la vegada que recordava que com a conseqüència del tancament de Megaupload l'FBI tindria "plena disposició d'informació sensible de ciutadans espanyols".

Així mateix, el diputat malagueny d'IU recordava a l'Executiu que les associacions de consumidors i usuaris d'internet ja han expressat la seva demanda que Espanya intercedeixi a favor dels ciutadans espanyols i el seu dret a la privacitat.  Segons sembla, el Govern hauria consultat a l'Agència de Protecció de Dades aquest assumpte i hauria sol·licitat informació a la US Federal Trade Commission sense obtenir cap resposta "de moment".