NOM DELS SEUS MÒBILS AMB WINDOWS

Nokia ja sabia que Lumia significa "prostituta"

La multinacional afirma que els seus estudis deien que els espanyols ja no recordaven el significat del terme

1
Es llegeix en minuts

El fabricant finlandès Nokia va decidir batejar la seva nova gamma de mòbils amb Windows Phone amb el nom deLumiatot i saber que aquest terme significa "prostituta" en castellà, segons la premsa finlandesa.

Diversos mitjans ja van criticar l'elecció del nom, que van qualificar com una "greu ficada de pota" de la companyia, per batejar així els seus nous Lumia 800 i el Lumia 710. Nokia ha admès que coneixia aquesta accepció del terme però va considerar que era "una paraula castellana molt antiga caiguda en desús des de fa temps".

Segons el diccionari de la Real Academia Española,lumiaés un substantiu poc usat i d'origen incert que significaprostituta, i igual que el seu variantlumi, forma també part de l'argot urbà.

La multinacional finlandesa afirma que buscava un nom per denominar la seva nova gamma de smartphones (telèfons intel·ligents) que sonés ben unit a la marca Nokia i que acabés en vocal perquè funcionés fonèticament. Després de seleccionar gairebé 200 paraules, un grup de lingüistes experts en 84 idiomes van estudiar les possibles connotacions negatives de cada una d'elles i la seva facilitat de pronunciació en totes les llengües, fins que van presentar a la direcció de Nokia una llista reduïda.

Estudi de mercat

Lumia, derivat del vocable llatílumen(llum), va ser el nom elegit, però abans de fer-lo oficial van realitzar un estudi de mercat a Espanya per comprovar si realment tenia connotacions pejoratives.

Notícies relacionades

"Els resultats van mostrar que més del 60% dels consumidors espanyols va pensar que era un gran nom per a un producte de tecnologia mòbil. Els suggeria en primer llocllumiestil, en lloc de l'altre significat, més fosc i negatiu", va explicar la companyia al seu bloc oficial.

El mes d'agost passat, Nokia va començar a designar els seus nous dispositius mitjançant noms, en lloc de números i lletres com havia fet fins ara, per simbolitzar la renovació de la companyia després de la seva aliança amb Microsoft en el mercat de la telefonia mòbil.