Investigació
Presó per al professor detingut per la desaparició de la menor d’Albacete
El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de Segòvia ha acordat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança del professor universitari que va ser aturat dijous passat a el Espinar (Segòvia), com a suposat responsable de la desaparició d’una adolescent de 14 anys a Albacete.
El Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó ha detallat en un comunicat que aquest home està sent investigat com a suposat responsable de delictes d’agressió sexual a una menor de 16 anys, corrupció de menors i contacte per internet amb menor de 16 anys per tal de mantenir relacions sexuals.
Després d’aquesta resolució, el jutjat de Segòvia, que va actuar en funcions de guàrdia, s’ha inhibit del cas perquè recaigui en l’òrgan judicial competent d’Albacete.
La Fiscalia de Castella-la Manxa investigarà l’origen de les revelacions que es van difondre en un programa de televisió nacional el passat 31 de maig sobre la localització d’aquesta adolescent que havia desaparegut d’Albacete i que va ser localitzada dijous.
En un comunicat, la Fiscalia ha explicat que les informacions que es van donar en aquest programa, dimecres 31 a la tarda, van posar «en greu risc» el final de les investigacions ja que van poder ajudar els delinqüents sobre les indagacions mantingudes.
Malgrat això, la recerca va acabar de forma «satisfactòria», amb la localització de la menor i la detenció d’una persona, ha explicat la Fiscalia.
«Donada la gravetat dels fets, i al poder ser constitutius d’infracció penal», la Fiscalia Provincial d’Albacete ha pres la decisió, que comparteix la Fiscalia de Castella-la Manxa, d’incoar diligències per investigar l’origen de les revelacions que es van abocar al programa.
Notícies relacionadesEls pares de la menor van acudir al programa per parlar sobre la desaparició de la seva filla dissabte 27 de maig i allà van conèixer que la seva filla havia arribat a Madrid acompanyada per un home, entre altres dades.
Els pares van denunciar la desaparició de la seva filla el mateix dissabte a la nit, després que cap a les 15.30 hores hagués marxat suposadament a fer un treball de classe amb unes amigues.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
