Local conflictiu
Assassinat a trets l’amo d’un bar de Badalona: «Van anar contra ell»
La nora del propietari del local també va resultar ferida per un pistoler que va irrompre ocultant la seva identitat amb un casc de moto
Desmantellat un punt de venda de droga de Badalona
Ludi va desaparèixer a Barcelona: «Tinc 81 anys, però buscaré la meva germana fins al final»
El propietari del bar Serie 1 de Badalona, un home dominicà de 40 anys, va ser assassinat ahir dijous a les 23.00 hores per un pistoler que va irrompre al local i li va disparar diversos trets. Segons els veïns, la víctima, que només fa un any que està al capdavant d’un negoci que acumula altres episodis de violència anteriors, va caure desplomat a terra i, per la posició en què estava, li devien disparar per l’esquena. No va ser l’únic ferit en el tiroteig, la seva nora, que era dins la barra, també va resultar ferida. Tot i que no era l’objectiu de l’autor dels trets: «Van anar contra ell», asseguren.
Segons alguns testimonis directes de la seqüència, l’assassí va arribar fins aquest bar per l’avinguda Marquès de Mont-roig al seient posterior d’una motocicleta. El motorista, després de deixar el pistoler, va avançar uns metres i va esperar que sortís. El pistoler, sense treure’s el casc per protegir el seu rostre, va entrar al bar, va obrir foc i va sortir corrents per reunir-se amb el motorista i emprendre la fugida.
Al bar hi havia tres o quatre clients, a més de la víctima i la seva nora. Una de les clientes va sortir corrents després dels trets, va ser atesa per dos veïns de Sant Roc, el barri on van succeir els fets, i va fugir. Dins del bar hi havia una altra clienta que va amagar a la cuina i un altre home que va buscar refugi al soterrani.
Una coneguda del finat, amb coneixements de primers auxilis, va ser la primera a atendre’l. Viu molt a prop del bar, va sentir els trets i va trobar el seu amic estès a terra, immòbil. Va comprovar el seu pols i, segons va explicar a veïns que prefereixen no revelar el seu nom, ja va comprovar que era mort quan havien passat molt pocs minuts dels trets. Les persones que van sentir els trets parlen de quatre o cinc detonacions. Però també asseguren que el terra estava «ple de casquets».
Dispositiu de recerca
Les primeres patrulles dels Mossos d’Esquadra, de la Guàrdia Urbana de Badalona i ambulància del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) van arribar de seguida. Van traslladar la ferida, que segons alguns testimonis presentava ferides de bala a l’espatlla i a la cama, i van certificar la defunció de l’home, el cadàver del qual va ser traslladat hores més tard.
Instants després del tiroteig, Mossos i Guàrdia Urbana van activar un dispositiu conjunt per mirar de localitzar el pistoler, que havia fugit amb la motocicleta. Agents municipals van detenir un sospitós, que anava amb moto, i va ser entregat a la policia catalana. L’home va ser sotmès a una prova de pòlvora, per comprovar si havia utilitzat una arma de foc, però va resultar negativa i la seva detenció va quedar sense efecte.
Notícies relacionadesAquest divendres, agents de la policia científica dels Mossos han continuat prenent mostres biològiques de l’escenari del crim. El cas està en mans de l’Àrea d’Investigació Criminal (AIC) de la Regió Policial Metropolitana Nord de la policia catalana.
L’episodi s’ha produït dos dies abans que Badalona elegeixi nou alcalde, una proximitat que alguns candidats, com l’exalcalde Xavier García Albiol, no han desaprofitat fent tuits amb vídeos com el d’un veí que capta el trasllat del cos del mort.
Asesinado a balazos el propietario de un bar y herida su hija esta noche en #Badalona. Si el domingo soy elegido alcalde, la seguridad en nuestras calles volverá a ser la máxima prioridad del Ayuntamiento. pic.twitter.com/KOIBtJbcW8
— Xavier García Albiol (@Albiol_XG) 26 de mayo de 2023
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- L’economista Xavier Sala i Martín, sobre els salaris baixos a Espanya: “Mentre la productivitat vingui dels immigrants, no pujaran”
- Queixes per les despeses del ‘Santi’ i la ‘Paqui’
- Nadia Comaneci: "Em van posar un 10, però sempre vaig pensar que ho podria haver fet millor"
- L’UCO revela la presumpta doble vida de Cerdán amb 6 milions en comissions
- Desenes d’àvies cuineres recuperen 300 receptes en perill
- Gràcies al GPS Li roben el patinet a Igualada, el troba a través del seu GPS i s'enfronta al lladre per recuperar-lo
- TRASPLANTAMENTS Catalunya lidera la taxa de donació de teixits de persones mortes a Espanya el 2024
- TELECOMUNICACIONS Telefónica concentra més de 5.000 acomiadaments només en els eros de les seves tres principals filials a Espanya
- Tercer baròmetre de l’any Junts atribueix al PSC una «operació enquesta» després del resultat del CEO que l’iguala a Aliança Catalana
- Baròmetre de la Generalitat Enquesta del CEO: El PSC baixa, ERC es col·loca segona i Aliança Catalana empata amb Junts en la tercera plaça
