Investigació

L’agressor d’un taxista de Formentera és un lluitador professional d’arts marcials mixtes del circuit de l’UFC

El conductor del taxi, veí de Formentera, està ingressat a l’hospital Can Misses per les lesions ocasionades a cops de puny per l’agressor

L’agressor d’un taxista de Formentera és un lluitador professional d’arts marcials mixtes del circuit de l’UFC
3
Es llegeix en minuts

Un turista de nacionalitat italiana, Alessio Di Chirico, lluitador professional d’arts marcials mixtes i que està inscrit en l’UFC, circuit professional per a esportistes extrems, va ser detingut aquest dilluns a Formentera per la Guàrdia Civil acusat d’una agressió contra un conductor d’un taxi de Formentera, Omar Bouhia, que casualment és el número 14 de la llista de GxF, al Consell Insular. El detingut segueix als calabossos la caserna de la Guàrdia Civil i passarà demà a disposició judicial.

Acompanyat de la seva dona i els seus dos fills, la família va dir a un taxi des d’un restaurant on van sopar per dirigir-se a un establiment hoteler d’es Pujols. Al principi de la carrera la família va demanar al taxista poder viatjar els quatre passatgers a la part del darrere del vehicle, a la qual cosa el conductor es va negar per impedir-l’hi la normativa de Trànsit. Llavors el pare va seure al seient de davant.

Segons el relat del cercle familiar d’Omar, l’home va estar tot el trajecte increpant els taxistes i insistint en la negativa del conductor a deixar-los viatjar als seients posteriors als quatre junts.

A l’arribar al seu destí aquest professional de les arts marcials, després de pagar la carrera i sense mediar paraula, va emprendre a cops de puny amb el taxista causant-li greus lesions a la part dreta de la cara. L’Ib-Salut va informar que ahir a la nit l’agredit va tenir ser traslladat en helicòpter. Es tracta d’un home de 32 anys, resident a Formentera i pateix un traumatisme facial, com a conseqüència de l’agressió. Segons la informació de la família els cops de puny ho van provocar una fractura de pòmul i lesions al globus ocular drets on se li van incrustar vidres de les ulleres que portava i que l’agressor va trencar. Un altre dels relats del cercle familiar apunta que la dona que anava a darrere, va intentar treure al seu marit del seient perquè deixés de colpejar el conductor

Tant el propietari de la llicència del taxi com el conductor han presentat denúncia davant la Guàrdia Civil que va detenir l’home.

Imatges d’una càmera

La nota oficial de la Guàrdia Civil assenyala que a primera hora de la matinada d’aquest dilluns, rebia l’avís d’una agressió a un home a la localitat d’es Pujols. Els agents van observar un home de nacionalitat espanyola, va dir que era taxista, que havia patit l’agressió d’un client després d’abonar-li la carrera.

Els guàrdies civils van avisar els serveis mèdics que van evacuar el ferit al centre mèdic, i després de visionar les imatges d’una càmera de l’exterior de l’hotel on havien passat els fets, van poder constatar l’ocorregut. A més de comprovar el comportament de la família davant l’agressió d’aquest professional del combat extrem.

El presumpte agressor que s’allotjava en aquest hotel va ser immediatament detingut sense oposar-hi cap resistència.

L’Associació de taxistes de Formentera ha donat tot el seu suport al conductor alhora que condemnen l’agressió.

Condemna de GxF

Gent per Formentera (GxF) partit en què Omar Bouhia ocupa el lloc número 14 ha emès un comunicat d’«enèrgica condemna». En el mateix aquest partit recorda que «el nostre company Omar Bouhia ha sigut agredit mentre treballava». Aquest partit li trasllada tota la força i desitjar-li una ràpida recuperació, alhora que volem condemnar enèrgicament aquesta agressió».

GxF afegeix en el comunicat que «aquest és un clar exemple del visitant que no volem a la nostra illa, volem persones respectuoses amb el nostre entorn i amb la nostra gent; no volem ser esclaus d’aquells que venen buscant el luxe pensant que perquè paguen poden fer qualsevol cosa». Aquest partit manifesta que: «Volem que totes aquelles persones que com l’Omar viuen i treballen a Formentera puguin fer-ho de forma lliure i tranquil·la sense patir per la seva integritat, per això continuarem defensant un model d’illa on el luxe sigui la tranquil·litat del nostre entorn i la proximitat del nostre tracte». «Diguem no a les agressions i sí als de Formentera com l’Omar», conclouen.

Sa Unió condemna

Notícies relacionades

Per la seva banda la coalició de Sa Unió (PP-Compromís) també ha condemnat l’actuació violenta que s’ha produït «contra un veí de l’illa que estava realitzant la seva feina».

Aquesta formació considera que «aquest tipus d’accions sempre són un camí equivocat i produeixen el nostre més profund rebuig». També desitgen «la ràpida recuperació d’Omar Bouhia i que l’agressor sigui jutjat i condemnat per les seves accions». «La violència mai pot sortir gratis», conclouen.