Dues víctimes
L’assassí del marit de la perruquera de Pedralbes, identificat després de matar de nou a Tarragona
El sospitós es va suïcidar després de cometre el segon homicidi i veure’s envoltat per antiavalots dels Mossos
Les proves de balística confirmen que va utilitzar la mateixa pistola per matar el juliol del 2019 i el setembre del 2021

A1-118253378.JPG /
El jove de Tarragona que es va suïcidar després de matar un veí el mes de setembre passat és el mateix que va assassinar el marit de la perruquera de Pedralbes de Barcelona el juliol del 2019. Els Mossos d’Esquadra donen els dos crims per resolts, però investiguen si ha pogut estar darrere de més morts i sospiten que, si no s’hagués tret la vida per evitar ser detingut, hauria atacat de nou, segons les fonts consultades per EL PERIÓDICO.
Últim assassinat i posterior suïcidi
El passat 10 de setembre, a la nit, un jove va disparar des del carrer contra un veí de Tarragona que estava al balcó del seu domicili. Malgrat la falta de llum i de la distància, l’assassí, demostrant una punteria entrenada, va matar la víctima, que va rebre diversos trets. Els equips d’emergència no van poder fer res per salvar aquest home, que es guanyava la vida fent tatuatges en un establiment de la ciutat.
El soroll dels trets va alertar els veïns, que van veure el pistoler fugir. Van trucar als Mossos d’Esquadra i van facilitar una descripció del sospitós. La roba que vestia i l’aspecte que tenia es va distribuir per emissora i la policia catalana va activar en aquell instant un dispositiu per trobar-lo. Una patrulla d’antiavalots de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) va veure un jove que encaixava amb aquella descripció al cap de pocs minuts.
Segons fonts policials, el que va passar a continuació va ser que el sospitós, al veure que els antiavalots s’acostaven cap a ell perquè l’havien reconegut, va treure l’arma –la mateixa que acabava d’utilitzar per acabar amb la vida del tatuador que estava al seu balcó– i es va suïcidar d’un tret a la boca. Dues morts que haurien pogut ser tres perquè un testimoni de l’escena va fer conat d’abalançar-se sobre el noi ja sense vida en un gest que va fer l’efecte als policies que pretenia recollir la pistola. Un dels agents va obrir foc, sense ferir aquest testimoni, que després de l’ensurt va mirar de justificar la seva reacció assegurant que només havia volgut protegir amb el cos el noi que s’havia suïcidat perquè el coneixia.
La connexió amb el crim de Pedralbes
Els investigadors que es van fer càrrec de les indagacions van començar per identificar el cadàver del pistoler, un jove veí de Tarragona a la residència del qual van trobar diverses armes de foc. I per mirar de confirmar que les bales que van treure del cos del tatuador assassinat al balcó del seu domicili havien sigut disparades amb la mateixa pistola que la que s’allotjava al cap del noi que s’havia suïcidat, van enviar tots els projectils al laboratori de balística. L’estudi de les bales va confirmar que les bales havien sigut sortit de la mateixa arma de foc. Però a més es va descobrir una altra cosa: la mateixa pistola també havia sigut utilitzada per a un altre crim, el del marit de la perruquera de Pedralbes, un assassinat encara no resolt que es va cometre el juliol del 2019.
Notícies relacionadesSegons ha avançat ‘La Vanguardia’, el grup d’homicidis de Barcelona disposava d’un retrat robot de l’assassí de la perruqueria i sabien que aquell dia del 2019, després de matar la víctima, va fugir a Tarragona. Però dos anys després encara no havien aconseguit trobar-lo. El marit de la perruquera es deia Xavier Costa, tenia 47 anys. Va ser assassinat també de nit, com el veí de Tarragona. L’assassí el va esperar pels voltants de la perruqueria en què treballa la seva dona i quan va entrar al local per recollir-la –el centre d’estètica acabava de tancar– el va seguir i va començar a disparar. Sense mediar paraula.
El del marit de la perruquera va ser un crim tan inexplicable com el del tatuador de Tarragona, que estava al seu balcó i va ser atacat per sorpresa des del carrer. Malgrat que els dos crims han sigut finalment resolts, els investigadors segueixen sense tenir clar per què va actuar com ho va fer. No han trobat cap vincle amb les víctimes, dos ciutadans normals. L’assassí els hauria escollit per qualsevol motiu. Fins i tot per una discussió absurda de trànsit. Els investigadors sospiten, a més, que planejava també atacar altres persones. I també estan mirant d’esbrinar si el marit de la perruquera i el tatuador han sigut els únics que van tenir la mala fortuna de creuar-se al seu camí. Per això analitzen si la resta de les armes de foc trobades al seu domicili han sigut utilitzades en altres crims encara no resolts.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard