Investigació policial
Un home mor i una dona és ferida molt greu en un tiroteig a Salamanca
Diversos testimonis expliquen que un individu els va seguir i els va disparar en ple carrer

Un hombre muere en Salamanca tras recibir varios disparos /
Un home ha mort i una dona de 53 anys, que l’acompanyava, ha patit ferides molt greus en un tiroteig ocorregut a primeres hores d’aquesta matinada al carrer d’Isaac Peral de Salamanca, sense que de moment hi hagi hagut detencions.
Segons han informat a Efe fonts de la investigació, el tiroteig ha tingut lloc cap a les 2.30 hores de la matinada d’aquest dissabte a les proximitats de la plaça de Garrido, al barri del mateix nom, al nord-est de la capital de Salamanca.
De moment, els investigadors no descarten cap hipòtesi sobre els motius que van poder originar aquest succés, han reconegut les mateixes fonts, que han afegit que el jutge de guàrdia ha decretat el secret de sumari.
La dona, de 53 anys segons va informar el Servei d’Emergències 112 de Castella i Lleó, es troba en estat d’«extrema gravetat» després de rebre diversos trets al cap i les mans, per la qual cosa va ser traslladada a l’Hospital Virgen de la Vega de la ciutat, on continua ingressada a la unitat de cures intensives.
Un suposat autor en solitari
Testimonis directes han explicat a la Policia Nacional, que investiga el tiroteig, que sobre les 2.15 del matí van veure pel carrer d’Isaac Peral, a les proximitats de la plaça de Garrido, una dona acompanyada d’un home i, darrere seu, un altre home.
En aquest moment es van sentir dues detonacions, pel que sembla d’una pistola, que van provocar la mort immediata de l’home i, a continuació, almenys un tret més contra la dona, que va caure a terra.
A més, diversos testimonis han assenyalat en les seves declaracions que el presumpte autor dels trets era un únic home que va tornar a disparar contra les dues víctimes quan tots dos eren estirats a terra.
Aquests fets podrien quedar corroborats, segons fonts de la investigació, per l’important nombre de casquets de bala que s’han trobat al lloc dels fets.
Com a conseqüència dels trets, l’home agredit, que segons diverses fonts treballava en un centre hospitalari d’Àvila, va morir, mentre que la dona va resultar amb ferides d’«extrema gravetat», ha informat la Subdelegació del Govern a Salamanca.
Diverses ferides al cap
Fonts sanitàries han explicat que la dona té diversos orificis d’entrada de bala al cap, a la zona posterior i la part inferior de la mandíbula, així com ferides de bala a la mà, que li han produït importants danys.
Notícies relacionadesDe moment, les investigacions miren d’identificar i localitzar l’autor dels trets i intenten esbrinar-ne les causes. Agents de la policia científica, la policia judicial i la comissió judicial treballen en el cas, sense descartar cap opció.
Fonts pròximes al cas han explicat a Efe que la víctima mortal, natural d’Àvila, pertanyia al cercle d’amics de la dona que l’acompanyava quan van passar els fets i que ara lluita per la seva vida.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE