INVESTIGACIÓ
Detingut un ‘ultrasur’ per destrossar un bar la nit del Reial Madrid-Atlètic
Fa cinc anys que està en el grup ultra, té tatuatges d’extrema dreta i viu amb els pares
La policia cerca la resta d’integrants de la turba que va assaltar el local
La Policia Nacional va detenir I.C., un jove madrileny, per la seva participació en l’assalt i destrosses a un bar la nit del partit Reial Madrid-Atlètic de Madrid, el 12 de desembre. Es tracta d’un «membre actiu d’Ultra Sur», el grup d’aficionats d’extrema dreta seguidors del Reial Madrid, segons ha sabut EL PERIÓDICO de fonts del cas. Aquella nit, un grup d’«entre 15 i 20 persones» van acudir encaputxades al lloc i van llançar cadires, ampolles i altres objectes contra el local, al qual havien anat a buscar integrants del Front Atlètic.
La investigació de la Brigada Provincial d’Informació de la Policia ha revelat que el grup ultra de seguidors del Reial Madrid havien anat abans a diferents llocs a prop de l’estadi Wanda Metropolitano, però van decidir no cometre allà cap agressió. Posteriorment es van dirigir al local del carrer Sangenjo, al barri del Pilar, en el qual esperaven que hi hagués membres del Front Atlètic, per agredir-los. No obstant, quan hi van arribar els ultres no hi havia ningú del grup rival, per això van destrossar el local.
Tres delictes
Els testimonis obtinguts per la policia indiquen que en el moment de l’atac hi havia allà fins i tot més clients del Reial Madrid que seguidors de l’Atleti. Malgrat això, la turba ultra va destrossar el bar. Els investigadors van interrogar testimonis i clients, van revisar càmeres de seguretat d’una gasolinera pròxima i van aconseguir identificar I.C, que va ser detingut el 22 de desembre. Es va negar a declarar i està acusat de delictes de desordres públics, danys i un delicte contra la seguretat del trànsit, perquè la caravana ultra va fugir de la zona sortint en direcció prohibida.
Notícies relacionadesEl detingut és membre d’Ultra Sur des de fa almenys cinc anys, segons fonts del cas. Viu amb els pares i té al cos tatuatges amb símbols del Reial Madrid i l’extrema dreta. La policia ja l’havia identificat anteriorment en alguns incidents de grups ultres. Així, l’1 de març del 2020, quan feia quaranta anys de la creació d’Ultra Sur, i abans del partit Reial Madrid-FC Barcelona al Santiago Bernabéu, el jove va ser identificat per una patrulla en una zona on presumptament s’havien citat per pegar-se ultres del Reial Madrid i els Boixos Nois. També és aficionat a acudir a concerts de música RAC (‘rock against communism’).
La policia continua les seves investigacions, revisant vehicles i càmeres de seguretat de la zona, per mirar d’identificar i detenir la resta d’integrants del grup que va destrossar el bar madrileny.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys