ELS MOSSOS LA BUSQUEN
L'estafadora de Tinder a Barcelona, ofereix sexe a homes i els roba: "Va posar-me alguna cosa a la beguda i va buidar-me la casa"
Consten tres denúncies contra ella, tot i que els agents estudien si també és darrere d'altres casos similars
A internet diu que el seu nom és Tatiana, que té 26 anys, que és panamenya i que viu a Badalona

tinder2
"Em vaig despertar amb dificultat a dos quarts d’una de la matinada a casa meva. Ella s’havia emportat mil euros, el meu iPhone X, l’iPad, diverses targetes bancàries i altres objectes de valor". És un dels homes que han sigut víctimes de la Tatiana, coneguda com a Tati, una dona de 26 anys, "menuda i morena, amb els cabells molt llargs i tres tatuatges de papallones a l’espatlla esquerra" que sedueix homes a Barcelona a través de Tinder, una aplicació mòbil per lligar. La Tati convenç els homes que ha seduït perquè la convidin a casa seva i, una vegada allà, els administra alguna substància per anul·lar la seva voluntat i robar-los.
Davant del seu últim damnificat, la Tatiana s’hi va presentar convalescent, amb una cotilla al tronc, ja que, segons li va explicar, havia patit un accident de trànsit per culpa d’un conductor borratxo i havia sigut operada d’una ruptura de melsa. "Vaig contactar amb ella el 13 de novembre i vam quedar a les tres de la tarda. Em va dir que estava espantada perquè la seva última parella, amb la qual havia tingut una mala relació, l’havia estat assetjant i després havia marxat. Em va demanar que la portés a casa meva perquè a més tenia gana i set", explica a EL PERIÓDICO l’home, que l’ha denunciat davant dels Mossos d’Esquadra. Els investigadors confirmen a aquest diari que ja consten tres denúncies formals contra la Tati, però que estan estudiant diverses denúncies similars que també podrien estar relacionades amb ella.
A Barcelona i Madrid
La Tati semblava una noia normal, amb un "relat coherent i ben construït", segons recorda el denunciant. "Menjava i parlava molt. Em va explicar que era panamenya, que feia quatre anys que era a Barcelona i que abans havia viscut uns 16 anys a Madrid. Presumptament treballava en un estudi d’arquitectura, fins i tot em va ensenyar fotos al mòbil d’alguns dels seus treballs".
Segons fonts de la investigació, després de guanyar-se la confiança de la víctima, la Tati posa en marxa el pla per aconseguir el seu objectiu, buidar-li la vivenda: "Mentre ella menjava, m’insistia que jo l’acompanyés bevent cervesa. Possiblement, em va afegir a la beguda alguna substància narcòtica o somnífera perquè al cap de poca estona vaig començar a recordar menys de què estàvem parlant", denuncia l’últim perjudicat de la Tati.
"Em va conduir a ficar-me al llit i ella es va tancar al lavabo. A partir de llavors tinc un record vague. Ella tardava molt, així que vaig intentar incorporar-me i preguntar-li què passava, però el meu cos ja no reaccionava", assegura l’home, que sospita que la Tati compta amb ajuda d’altres persones. "La vaig sentir parlar acaloradament, com discutint amb algú a la sala d'estar, però no vaig arribar a entendre el diàleg perquè parlaven en un altre idioma. Tampoc sé si parlaven per telèfon o si el còmplice ja havia entrat al pis", afegeix.
"Després de ser drogades, algunes víctimes poden fins i tot sentir com ella els buida la casa, però són incapaços de moure’s"
El problema de les víctimes de la Tati és que quan es desperten i van a la comissaria i a l’hospital, la substància amb què han sigut drogats ja ha desaparegut de l’organisme o és difícil de detectar: "Creiem que utilitza un col·liri amb una substància similar a l’escopolamina (coneguda popularment com a burundanga), que, ingerida de forma oral, provoca somnolència durant diverses hores. Durant el robatori, algunes víctimes poden fins i tot sentir com ella els buida la casa, però no poden actuar, són incapaços de moure’s", afirma una investigadora del cas.
Estratagema informàtica
Notícies relacionadesL’última argúcia de la presumpta lladre per impedir ser localitzada és intentar desvincular els dispositius informàtics que roba a les víctimes dels comptes personals dels propietaris. Els telèfons mòbils i les tauletes sostrets poden ser localitzats perquè estan vinculats al compte del propietari: "En els dos últims casos hem aconseguit localitzar els telèfons robats en punts molt concrets de Barcelona. Concretament, alcarrer Nou de la Rambla i alcarrer Marquès de Barberà, del barri vell", explica aquesta mateixa font.
Per provar d’evitar que li segueixin els passos, la Tati utilitza un artifici informàtic: dies després del robatori, les víctimes reben un missatge que simula ser del servei d’Apple en què els asseguren que l’empresa els ha localitzat el mòbil. "Llavors els demanen que accedeixin a una pàgina per aconseguir la seva contrasenya. Si hi piquen, qui hi ha a l’altra banda ja pot canviar la clau i la víctima no trobarà mai el seu dispositiu", afegeix la investigadora. Aleshores, la Tati ha completat el seu engany. Final de la cita.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat