APOLOGIA DE L'ODI
Un grup d'extrema dreta volia llogar vaixells per enfonsar pasteres amb refugiats
Xarxa Espanyola d'Immigració ho denuncia davant de Fiscalia

/
La Xarxa Espanyola d'Immigració i Ajuda al Refugiat ha presentat aquest dilluns 17 de juliol una denúncia davant la Fiscalia General de l'Estat contra l'organització europea d'extrema dreta Generació Identitària per "llogar vaixells per enfonsar embarcacions de refugiats".
Segons indica la Xarxa, aquesta organització ha aconseguit recaptar "més de 60.000 euros" per llogar un vaixell (el C-STAR) que ha iniciat una missió denominada "Defend Europe" per "atacar, bloquejar i, si és necessari, enfonsar" pasteres per després "reconduir els grups de persones sol·licitants d'asil o refugi als seus països d'origen".
La Xarxa assegura que va alertar "reiteradament" els responsables del Ministeri de l'Interior sobre les pràctiques d'aquesta organització i que va fer pública la preocupació "per com aquests vaixells de la mort es llançaven a l'atac contra les persones sol·licitants d'asil i refugi".
Si bé, asseguren que no van obtenir resposta i que, per això, han decidit presentar aquesta denúncia davant la imminència del "desplegament d'una operació" que, segons precisa, s'ha previst per al pròxim 20 de juliol per part de Generació Identitària.
Els denunciants entenen que es troben provats i acreditats diversos delictes com el d'organització criminal així com els que s'enquadren en el capítol III dels delictes contra les persones i béns protegits en cas de conflicte, recollits pel vigent codi penal en els articles 614 i 614 bis, el 570 bis, i els propis dels delictes de pirateria i abordatge amb fins polítics.
La Xarxa també demana que s'ordeni i impliqui la Guàrdia de costes i la Guàrdia Civil per a l'exercici de les accions necessàries per a detenció del dispositiu naval desplegat per aquesta organització en col·laboració si fos requerit amb FRONTEX i altres organismes internacionals; i que s'iniciïn els tràmits contra aquesta organització "per la seva apologia de l'odi i crims contra les persones sol·licitants d'asil i refugi".
Refugiats El drama de la immigració Bústia ciutadana Transport marítim Naufragis Extrema dreta Ministeri d'Interior
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»