ROBATORI PERILLÓS
Sis detinguts per perforar oleoductes per sostreure combustible
L'organització havia robat més de 200.000 litres de gasolina i gasoil a Huelva, Cadis, Sevilla i València
La Guàrdia Civil estima que els danys causats podrien arribar a un valor de 7.000.000 d'euros
La Guàrdia Civil ha detingut sis persones, d'entre 36 i 53 anys, que robaven combustible mitjançant la perforació d'oleoductes a Huelva, Cadis, Sevilla i València. L'operació es va iniciar l'octubre de l'any passat, quan es va detectar que s'estaven realitzant extraccions de forma il·lícita en un oleoducte de la província de Castelló. A partir d'aquí es va establir un dispositiu de seguiment i control fruit del qual es va acabar detenint sis persones.
La Guàrdia Civil ha pogut constatar que l'organització podria haver sostret més de 200.000 litres de combustible al llarg dels dos últims anys. Igualment s'estima que els danys causats podrien arribar a un valor de 7.000.000 d'euros. La xarxa havia ideat un mètode molt sofisticat per sostreure gasolina i gasoil.
RISC PER A LA SALUT
Notícies relacionadesAquesta pràctica suposava un alt risc per a la seguretat pública, ja que per tenir accés al combustible la xarxa perforava el tub transportador del combustible, amb la qual cosa podria haver ocasionat una gran explosió, així com un risc mediambiental produït pel vessament de combustible a la zona.
Els detinguts, així com les diligències instruïdes, han passat a disposició del Jutjat d'Instrucció número 2 de Sagunt (València).
Província de València Província de Sevilla Província de Huelva Província de Cadis Carburants Guàrdia Civil Robatoris
- The conversation Quina llengua es juga als camps?
- Serveis socials Treballadors de centres de menors denuncien: «Hem vist rates a les zones comunes i paneroles a les habitacions dels nanos»
- ‘Un café en las alturas’ Manuela Carmena: «La democràcia s’ha rovellat i l’extrema dreta està instrumentalitzant el retret»
- Ivan Herrador, activista pels drets de les persones amb VIH:“Quan convius amb VIH i un trastorn mental greu, sovint quedes fora de tot”
- L’esquerra després de Díaz
