Les empreses d'esports d'aventura del Pallars perdran més de 8.000 reserves d'escolars
Un representant del sector critica la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre per no mantenir netes les lleres dels rius
Declaracions de Florit Dolcet, president de l’associació d’empreses d’esports d’aventura del Pallars Sobirà. /
Les empreses d'esports d'aventura del Pallars Sobirà lamenten que l'afectació de les importants crescudes dels rius de les últimes hores els farà perdre entre 8.000 i 10.000 reserves per a aquesta setmana. Les empreses tenien prevista una ocupació del 100% per les reserves d'escolars que aprofiten l'última setmana de curs per practicar ràfting i altres esports d'aventura.
El president de les empreses d'esports d'aventura del Pallars Sobirà, Florit Dolcet, ha criticat la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) i ha fet una crida perquè de cara al futur es portin a terme actuacions de neteja de les lleres dels rius com les que han fet aquest any la Diputació de Lleida i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà.
Dolcet ha explicat que aquesta setmana han decidit suspendre els serveis que ofereixen les empreses d'esports d'aventura a causa de l'augment del riu Noguera Pallaresa per les pedres, branques i malesa que baixen ja que genera taps i trampes que podrien suposar un perill afegit per als practicants, a part del mateix cabal de l'aigua.
Notícies relacionadesPer això ha defensat la necessitat de mantenir en el futur les lleres dels rius netes i ha agraït els treballs que han portat a terme aquest any la Diputació de Lleida i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà, encara que ha criticat la CHE, a qui ha reclamat més actuacions en aquest sentit.
Aquesta setmana suposa per a les empreses d'esports d'aventura del Pallars Sobirà una de les més importants de l'any al coincidir amb l'última setmana del curs escolar. La situació "excepcional" viscuda en les últimes hores ha obligat a suspendre les activitats programades encara que ha explicat que la voluntat de les empreses és reprendre l'activitat quan la situació ho permeti.
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- 96 pel·lícules Mor als 98 anys el director de cine Mariano Ozores
- Relacions ERC-Govern Junqueras obre la porta a negociar els Pressupostos amb Illa si compleix amb finançament i Rodalies
- Necessitat de talent L’FP es converteix en la via més directa a l'ocupació que demanen les empreses
- Acord amb els Comuns Catalunya tanca la seva oficina d’Acció Exterior a Israel
- El Cercle rebutja una fusió del BBVA i el Sabadell per frenar el poder de Madrid