Borrasca Ingrid
La neu cau amb força a Catalunya i arriba a l’àrea de Barcelona
A aquesta hora s’acumulen diversos centímetres en massissos com Montserrat, en altres zones de la Catalunya Central i al Pirineu i apareixen els primers flocs de neu al Tibidabo
Borrasca Ingrid, en directe: Catalunya i part d’Espanya en alerta per la neu i el temporal
Nevada en Avinyó /
Ja estava previst que aquest cap de setmana la neu cobrís de nou al Pirineu. No obstant, les nevades finalment han sigut més generalitzades del que s’havia pronosticat incialment i han obligat el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) a activar avisos per neu a partir de cotes de 300 metres. Al llarg del matí, la neu ha caigut al Moianès, al Vallès, a Osona i al Bages, i fins i tot ha arribat al massís de Collserola, quan poc abans de les dotze del migdia s’han començat a veure els primers flocs de neu des del Tibidabo.
El fred i la neu són les conseqüències dels fronts que estan arribant a Catalunya arrossegats per la borrasca Ingrid. A Montserrat s’han registrat gruixos considerables, així com a diversos punts elevats del Berguedà i el Ripollès i en ciutats com Manresa. De moment, les nevades no han causat incidències greus i la neu no ha quallat a tot arreu, però sí que complica la circulació en algunes carreteres, sobretot a les zones més pròximes al Pirineu, un fet que se suma al quart dia consecutiu de caos a Rodalies.
Notícies relacionadesA Moià i Bagà, per exemple, s’ha arribat als dos centímetres de neu. En punts com Camprodon, els gruixos s’acosten als cinc. El Meteocat també ha emès avisos per pluges intenses a l’Alt Empordà i ha activat l’alerta per vent fort a diverses comarques.
En les pròximes hores, segons les prediccions del Meteocat, les temperatures baixaran encara més, sobretot durant la nit, i els núvols continuaran cobrint part del territori. Diumenge, les precipitacions seran «extenses» i de sud a nord al llarg de tot el matí, i al Pirineu seran persistents i duraran tot el dia. No obstant, es preveu que la cota de neu vagi disminuint al llarg de diumenge.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Borrasca Ingrid La neu cau amb força a Catalunya i arriba a l’àrea de Barcelona
- Successos Una nova operació contra la multireincidència a l’àrea metropolitana deixa 71 detinguts i 38 investigats
- Caos ferroviari Rodalies interromp el seu servei després que el Govern n’exigeixi la suspensió
- Obro fil Una polèmica foto de la Casa del Rei uneix populismes oposats
