Sánchez veu un "error" retardar el final dels motors de combustió
El PP celebra la mesura de la UE per introduir "més pragmatisme per compatibilitzar la descarbonització amb la competitivitat".
Un dia després que la Comissió Europea (CE) decidís posposar el final dels vehicles de combustió el 2035, el president del Govern, Pedro Sánchez, va mostrar ahir la seva repulsa. Aprofitant una intervenció durant la presentació del Pacte d’Estat davant l’Emergència Climàtica, el cap de l’Executiu va lamentar que "el que ahir es va aprovar a la CE és un error històric d’Europa". "La competitivitat, com aquí s’ha dit, es garanteix per la sostenibilitat i no per debilitar els nostres compromisos climàtics i la nostra aposta per la sostenibilitat", va argumentar. La setmana passada, el cap de l’Executiu ja va enviar una carta a la Comissió en què li demanava que no cedís en el seu afany de prohibir la venda de vehicles de combustió a partir del 2035. L’aposta que va tornar a defensar, en contra del criteri de la UE, "significa, per tant, reduir danys futurs, evitar pèrdues milionàries, salvar vides i protegir la nostra rica biodiversitat, que és única al món".
El Partit Popular, al seu torn, va valorar positivament les decisions de la CE en la seva política de l’automòbil –dient que hi ha tingut especial protagonisme el PPE i la delegació espanyola–, que introdueix "més pragmatisme i neutralitat tecnològica per compatibilitzar la descarbonització amb la competitivitat, l’ocupació industrial i la realitat del mercat".
Més flexibilitat
El vicesecretari d’Economia i Desenvolupament Sostenible, Alberto Nadal, va destacar que Europa ha entès el que defensa el PP: "Descarbonització, sí, però amb realisme". "Els objectius climàtics s’han de compassar amb el ritme de la tecnologia, l’economia i la societat, no imposar-se per decret a costa de l’ocupació industrial i de la butxaca de les famílies. Neutralitat tecnològica i competitivitat, aquesta és la via", va remarcar.
La proposta de la CE rebaixa l’objectiu de reducció d’emissions a partir del 2035 a un 90% per als cotxes, que hauran de compensar el 10% mitjançant l’ús d’acer amb baixes emissions de carboni fabricat a la UE, o mitjançant electrocombustibles i biocombustibles.
La Comissió donarà, així mateix, més flexibilitat als fabricants de cara a aconseguir arribar als objectius de reducció d’emissions intermèdies i ampliarà el tipus d’energies que considera neutrals. L’Executiu defensa que això permetrà que els híbrids endollables, els extensors d’autonomia, els híbrids suaus i els vehicles amb motor de combustió interna "continuïn tenint un paper important després del 2035, a banda dels vehicles que siguin totalment elèctrics i d’hidrogen".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
- Estrena el 2026 Eduardo Casanova revela que té el VIH en un documental de Jordi Évole
