Els sindicats sanitaris arriben a un preacord i desconvoquen la vaga
Preacord verbal entre el Ministeri de Sanitat i els sindicats, reunits ahir, que, si es concretés, podria suposar la suspensió de la vaga que les organitzacions havien previst, a partir del 27 de gener i cada dimarts. L’esborrany d’estatut marc incorpora la jornada ordinària de 35 hores setmanals i avanços en jubilació parcial i anticipada. Les organitzacions van expressar el seu suport al text, i van descartar explícitament la seva retirada, malgrat les sol·licituds plantejades per algunes comunitats autònomes governades pel Partit Popular.
Avui hi haurà una reunió sindical per preparar una oferta econòmica a partir de retribucions bàsiques que depenen del Govern central. Fonts del sindicat CSIF confien que es produeixin noves reunions amb el Ministeri per arribar a un acord definitiu abans del dia 23.
Segons comunica Sanitat, com a conseqüència de l’acord assolit, les organitzacions sindicals van acordar la suspensió de les aturades previstes per al mes de gener vinent, per "permetre avançar amb estabilitat la tramitació del nou Estatut". El ministeri "valora de forma molt positiva aquest preacord, que demostra que el diàleg social és el camí per millorar les condicions laborals del personal sanitari i enfortir el Sistema Nacional de Salut.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A ‘Vogue’ Rosalía mostra la seva recepta de truita de patates amb ceba i el típic vermut del Baix Llogregat
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
