Operatiu Kanpai contra la multireincidència. Balanç de sis mesos

El pla deixa 470 detinguts, 180 investigats i 24.000 identificats

Un mosso de paisà i un uniformat senduen un detingut al metro de Barcelona en el marc del macrodispositiu Kanpai

Un mosso de paisà i un uniformat senduen un detingut al metro de Barcelona en el marc del macrodispositiu Kanpai / Jordi Borràs

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El primer balanç d’aquests sis mesos d’operacions, que s’han dut a terme en 28 municipis de Catalunya, del pla Kanpai contra els delinqüents multireincidents deixa 470 detinguts, amb més de 4.000 antecedents, 180 investigats, amb uns mil antecedents, i 24.000 identificats, amb 53.000 antecedents. En el marc del pla Kanpai també s’actua contra les xarxes de compra d’objectes robats, els anomenats receptadors, cosa que incrementa la pressió policial sobre els delinqüents. En aquest sentit, s’han fet diverses investigacions contra lladres de telèfons mòbils, l’objecte més sostret, que han deixat 24 detinguts i 18 investigats per receptació. Els agents han recuperat 2.000 terminals robats i 115.850 euros en efectiu.

La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, el director general de la Policia, Josep Lluís Trapero, i el comissari en cap dels Mossos, Miquel Esquius, van presentar ahir aquestes dades fruit dels 135 dispositius desplegats principalment a Barcelona i l’àrea metropolitana en els quals han participat 6.300 agents de diversos cossos policials, dels quals 4.800 són Mossos.

"El pla Kanpai ha vingut per quedar-se, és un instrument eficaç contra la multireincidència", va defensar Parlon, que va explicar que han rebut peticions d’alcaldes perquè portin aquest tipus d’actuacions als seus municipis. La consellera va destacar que, junt amb la protecció a la víctima, s’ha "de centrar la mirada en el delinqüent perquè pensi que no pot actuar impunement a Catalunya".

Notícies relacionades

Per la seva banda, Trapero, va remarcar que en un any la delinqüència ha baixat a Catalunya un 6% i va posar d’exemple els robatoris a l’aeroport de Barcelona, que han passat d’uns mil al mes fa un any a 200. Va destacar a més la importància que els jutges estableixin més mesures cautelars com ordres d’allunyament de llocs concrets, com transport públic o establiments per combatre aquesta criminalitat persistent.

Esquius va detallar que la majoria de detinguts són per robatoris i furts, tot i que va reconèixer que en els dos últims mesos han repuntat els assalts violents en algunes zones de Catalunya.