Mas Barcelona
Ramón Vallés, pilot de línies aèries: «Quan aterro a Barcelona m’encanta comunicar al passatge el nostre ‘skyline’: la Sagrada Família, el Tibidabo, Montserrat...»
El pilot explica els veritables riscos de la seva professió, anècdotes a bord, horaris extrems i com gestiona els passatgers.
Josep Maria Casanovas «A Núñez no se li ha fet justícia per totes les coses bones que va fer al Barça»
El més perillós i arriscat del seu ofici és sortir d’un hotel des de Nova York, Buenos Aires, Santiago de Xile, Barcelona... i arribar a l’aeroport. «Estadísiticament és el més perillós». Doncs té raó. Aquest és el dia a dia deRamón Vallés, pilot de línies aèries.
El primer vol.
Si rebobinem la pel·lícula de la seva vida, Ramón recorda perfectament el primer vol, i a més amb les paraules següents: «No paris el motor, que ara el pilotaràs tu sol». Va ser la instrucció que li va dir l’instructor una vegada recorregudes les primeres 11 hores de vol després d’aterrar a l’aparcament de l’aeroclub de Sabadell. «Visualment impacta molt, perquè mires a la dreta i l’instructor ja no hi és».
¿Hi ha un metge a bord?
És la típica pregunta que es repeteix en un avió, sovint més coneguda per pel·lícules del tipus «Aterriza como puedas». Pel que sigui, per una norma no escrita, per mil raons o per cap, en aquests vols amb 300 persones i escaig mai ha tingut un vol sense un metge al passatge: «Sempre n’hi ha un, sempre hi són, i a partir d’aquest moment, Ramón Vallés es posa a disposició del metge per a qualsevol cosa que cregui oportuna si perilla la vida d’un viatger».
Els horaris
Els pilots no tenen horaris assignats i no volen de 9 a 14 h i de 17 a 20 h. «Viatgem qualsevol hora i dia de l’any». És més: s’ha pres més d’una vegada a l’avió el raïm de cap d’any. «A més, com que juguem amb diferències horàries, pots celebrar diverses vegades el cap d’any pilotant un avió».
Problemes al passatge
En això Ramón és autènticament taxatiu, perquè de cap manera es pot consentir que només una tripulació auxiliar faci front al mal comportament d’un passatger: els 300 passatgers que veuen que l’avió corre perill per culpa d’un irresponsable han de ser els primers a dir-li que o es comporta o es comporta.
On es pot veure i escoltar ‘Mas Barcelona’
Elvideopòdcast ‘Mas Barcelona’es pot veure i escoltar a les principals plataformes: Spotify, Youtube, ivoox, Apple Podcast, Amazon Podcast i Podimo.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dimiteix més de la meitat de la direcció d’ERC a Barcelona
- Consells pràctics Com aplicar la regla de les 24 hores per estalviar diners i evitar compres impulsives
- Portal de l’Àngel Bizarrap inaugura a Barcelona la botiga més gran de JD Sports a Europa
- Judici a l’Audiència Nacional ¿De què s’acusa Jordi Pujol i la seva família? Els arguments del fiscal i de la defensa
- El llegat d’Ernest Lluch
- L’economista Xavier Sala i Martín, sobre els salaris baixos a Espanya: “Mentre la productivitat vingui dels immigrants, no pujaran”
- Ramón Vallés, pilot de línies aèries: «Quan aterro a Barcelona m’encanta comunicar al passatge el nostre ‘skyline’: la Sagrada Família, el Tibidabo, Montserrat...»
- RES ÉS EL QUE SEMBLA Joan Laporta entra a la història del Barça
- Guanyador del 2025 El Català de l’Any, Javier Cercas: entre la veritat i la creació, per Álex Sàlmon
- El perfil més especial La Catalana de l’Any, Montserrat Fontané, vista pel seu fill Josep Roca: «Valenta, generosa, hospitalària»
