RELIGIÓ
La Conferència Episcopal veurà el Papa en plena polèmica pel bisbe de Cadis
Foto de archivo de León XIV, en la plaza de San Pedro del Vaticano /
La Comissió Executiva de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) es reunirà demà amb el papa Lleó XIV al Vaticà en un moment que és particularment delicat a causa de la investigació en curs sobre el bisbe de Cadis i Ceuta, Rafael Zornosa, acusat d’agredir un menor als anys 90, com s’ha informat en els últims dies.
La convocatòria papal, no obstant, se celebra oficialment per un altre motiu. Es tracta, de fet, de la primera trobada oficial del Papa en una audiència amb bisbes espanyols de la CEE des que l’estatunidenc-peruà Robert Prevost va ser elegit Pontífex al maig. Tant és així que la cita va ser fixada fa mesos i també contempla una reunió posterior a la Secretaria d’Estat del Vaticà.
Però, tot i així, el terratrèmol que l’escàndol ha suposat a l’Església espanyola i la gran atenció mediàtica que ha suscitat deixen pocs dubtes que el cas de Zornosa serà també el teló de fons. És el que esperen els observadors i analistes vaticans d’aquest viatge, de manera que viatjaran a Roma tant el president de la CEE, Luis Argüello García, com el secretari general, César García Magán.
Doctrina de la Fe
La raó és també que la víctima dels abusos va decidir involucrar el Vaticà amb una denúncia enviada a la Congregació per a la Doctrina de la Fe (ex Sant Ofici), l’organisme vaticà que s’encarrega d’aquests casos, a començament d’aquest any. Una denúncia que posteriorment va derivar en l’obertura d’una investigació per part de la Santa Seu, una decisió que indicaria que hi ha versemblança en les acusacions, segons informació publicada pel diari El País.
La incògnita és si el nou Papa decidirà actuar amb promptitud i si prendrà mesures immediates per afrontar l’escàndol. I això podria passar o no, ja que el Vaticà és usualment bastant reticent a actuar sota la pressió mediàtica.
- ‘BOOM’IMMOBILIARI Els bancs disparen la concessió d’hipoteques a xifres no assolides des del 2010
- RESTAURANTS AMB FUMS ¡Clava-li foc!
- Previsió meteorològica Catalunya s’endinsa en una jornada marcada per la borrasca Pedro i ratxes de fins a 125 km/h
- El polèmic partit de Lisboa La UEFA investiga si hi va haver insult racista de Prestianni a Vinícius
- ‘Play-off’ (anada) CHAMPIONS L’Atlètic treu un empat en una festa de gols delirant a Bruges
