Successos

El jersei d’Helena Jubany no té restes de l’ADN d’Ana Echaguibel

La família de la víctima centra la seva acusació en Xavi Jiménez i Santiago Laiglesia. Aquest últim tornarà a declarar el 28 de novembre.

El jersei d’Helena Jubany no té restes de l’ADN d’Ana Echaguibel
1
Es llegeix en minuts
Guillem Sánchez
Guillem Sánchez

Periodista

Especialista en Successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d'emergències

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La Policia Nacional ha conclòs que no hi ha restes de l’ADN d’Ana Echaguibel al jersei que vestia Helena Jubany el dia del crim. En aquesta peça de roba hi ha un perfil genètic d’una dona no identificada, però no es tracta d’Echaguibel. Després d’aquesta conclusió, la família de Jubany ha aclarit que, malgrat que considerava imprescindible portar a terme la comprovació –i per això la va sol·licitar al jutjat de Sabadell–, ja no demanarà que s’investigui més aquesta dona. L’acusació particular exercida per Benet Salellas, en representació de la família Jubany, considera que, després de la prova de l’ADN, ara la lupa s’ha de posar ja únicament sobre els dos investigats en aquesta causa: Xavi Jiménez i Santiago Laiglesia, que declararà el 28 de novembre.

Echaguibel va arribar a ingressar a la presó el 2002 com a sospitosa del crim, però la causa contra ella va acabar sent arxivada per falta de proves. La jutge de Sabadell, el setembre passat, després que la Unitat Central d’Anàlisis Científiques comuniqués que havia aconseguit extreure el perfil d’una dona desconeguda al jersei de Jubany, va ordenar reobrir la causa contra Echaguibel. Però la comparativa de l’ADN d’Echaguibel amb el perfil del jersei ha resultat negativa.

L’empresonament preventiu d’Echaguibel el 2002 es va justificar en una ordre de presó que remarcava que els experts en grafologia de la Policia Nacional havien conclòs que ella era un dels autors dels anònims que va rebre Jubany setmanes abans de morir. Però la Policia Nacional ja no considera que Echaguibel escrigués cap d’aquests anònims i tampoc creu que existissin prou indicis per tancar-la a la presó el 2002.

Notícies relacionades

La importància del jersei

El divendres 30 de novembre del 2001, Helena Jubany va acudir a casa de Montse Careta, va ser drogada amb Noctamid i es va quedar inconscient. Per a la investigació resulta de gran interès objectivar qui va estar a casa de Careta entre el divendres 30 de novembre i el diumenge 2 de desembre a la matinada, perquè això implica que es tracta d’una persona que va estar custodiant el cos drogat de Jubany en lloc de portar-la a l’hospital i que, d’alguna manera, va participar en el fatal desenllaç, quan la víctima –inconscient– va ser pujada per l’escala fins a la teulada i llançada al buit.