La policia frena l’arribada del perillós càrtel Tren de Aragua
Els agents detenen 13 persones a Barcelona, Madrid, Girona, la Corunya i València vinculades amb aquesta banda que busca establir-se a Espanya.
La Policía desarticula la primera célula del cártel venezolano Tren de Aragua en España /
La megabanda de narcos el Tren de Aragua, originària de Veneçuela i en el punt de mira de Donald Trump, que ha fet abatre les seves narcollanxes, està considerada als EUA com a organització terrorista. Amb ramificacions a Colòmbia, el Perú o Xile, una operació de la Policia Nacional culminada a finals d’octubre va permetre desarticular la primera cèl·lula d’aquest grup criminal que s’havia instal·lat a Espanya. En el cop van resultar detinguts 12 homes i una dona, majoritàriament de nacionalitat veneçolana, tot i que entre els arrestats també hi ha ciutadans espanyols i colombians. Els quatre principals capitostos van ingressar a presó provisional per ordre del Jutjat Central d’Instrucció número 6 de l’Audiència Nacional.
Segons la policia, la cèl·lula tenia una estructura jerarquitzada. Hi havia un líder amb un lloctinent amb qui dirigia dues subestructures que traficaven amb droga a escala estatal. Els agents van desmantellar dos laboratoris per cuinar tusi o cocaïna rosa, substàncies que els sospitosos guardaven als seus domicilis. Aquesta droga era l’habitual per finançar-se, tot i que també es dedicaven al tràfic de cocaïna que emmagatzemaven prèviament i a la producció i venda de marihuana.
Estructures criminals
Notícies relacionadesLa banda havia establert dues estructures criminals a Madrid i Barcelona. En aquesta última ciutat i alguna localitat de l’àrea metropolitana van ser detingudes vuit persones; dos arrestos més es van registrar a Madrid i la resta de membres van caure a Girona, la Corunya i València.
La investigació va començar el març de l’any passat, quan els agents van detenir a Barcelona Gerso Guerrero, el germà d’Héctor Rustherford Guerrero, àlies Niño guerrero, el líder de la banda després de rebre una ordre internacional de recerca i captura per part de les autoritats veneçolanes. La seva detenció va provocar que els agents indaguessin si estaven mirant d’implantar i expandir l’estructura de la banda a Espanya, igual que el Tren de Aragua fa en altres països americans. D’aquesta manera, la policia va detectar un entramat de sospitosos a diverses ciutats espanyoles que presumptament formaven part d’aquesta cèl·lula.
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Gest després de la ruptura El Govern central desbloqueja la llei contra la multireincidència de Junts malgrat témer una clatellada de l’esquerra
