Caos ferroviari
Un incendi i una avaria en un altre dia negre a Rodalies
Un foc a l’estació de Calafell a l’entrar en contacte un tren amb la catenària va obligar a suspendre el servei. Una fallada en un altre comboi va afectar el Clot.

Els greus problemes a la xarxa de Rodalies del cap de setmana passat van continuar ahir. Diverses avaries van afectar la circulació de trens en bona part de les seves línies.
El contacte entre un tren i la catenària al pas per l’estació de Calafell va causar un "petit incendi" que no va provocar danys personals, però sí que va interrompre poc després de les 11.00 hores la circulació de trens a les línies R2 Sud R14, R15, R16 i R17 de Rodalies entre les estacions de Sant Vicenç de Calders i Cunit. Van ser els Mossos d’Esquadra i Bombers de la Generalitat, que van fer les tasques d’extinció del foc a l’estació, els qui van sol·licitar de seguida la suspensió de tota la circulació en aquest tram.
Des de l’estació eren visibles flames i una columna de fum procedent de la part superior del tren. Al trobar-se el comboi a l’estació, els passatgers van poder davallar del tren i accedir per ells mateixos a l’andana.
Rodalies va habilitar serveis alternatius de transport per carretera entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders. La circulació de trens per l’R2 Sud entre Barcelona i Vilanova es va reduir de quatre trens a dos per sentit. La circulació es va restablir a les 12.20 hores, si bé els trens van mantenir demores.
Quan semblava possible recuperar a poc a poc la normalitat a l’extrem sud de Rodalies, hi va haver una nova incidència que va afectar àmpliament el servei, en aquest casa la sortida nord de la ciutat de Barcelona. Concretament, poc després de les 13.00 hores l’avaria d’un comboi entre les estacions d’Arc de Triomf i el Clot va interrompre la circulació de trens de les línies R1, R2, R2 Nord, R11 i RG1.
Així mateix, els trens de les línies R3 i R4 van haver de circular per via única entre les estacions d’Arc de Triomf i Sagrera. L’alteració del servei va afectar de manera directa els usuaris, que en alguns casos es van mantenir fins a una hora i 45 minuts aturats dins del tren.
Palanca d’emergència
És el cas dels passatgers d’un tren de la línia R1 procedent del Maresme que viatjava cap a l’Hospitalet. El tren va quedar aturat als voltants de la Sagrera, una estació en què habitualment no s’atura. Alguns usuaris, cansats de l’espera al vagó, van estirar la palanca d’emergència, van obrir les portes i van baixar en una zona amb andanes però molt poc il·luminada. Segons els testimonis, al cap d’una estona una part de les persones que havien baixat van tornar per pujar al tren. "Personal de seguretat ha aparegut per informar que les persones que han baixat i se n’han anat ho han fet sota la seva responsabilitat", va explicar a EL PERIÓDICO una usuària de la línia.
Els passatgers van ser informats llavors que tornarien enrere cap a l’estació de Badalona, però després van rectificar per explicar que s’adreçarien cap a Sant Adrià. Al final, però, es va comunicar que s’havia aconseguit retirar el tren avariat que alterava tota la circulació, de manera que el tren podria reprendre el camí cap a l’Hospitalet. El comboi va arribar a Sants amb gairebé dues hores de retard.
Notícies relacionadesEl pas dels trens va continuar momentàniament paralitzat entre Arc de Triomf i Badalona fins poc abans de les 15.00 hores a causa de "la presència de persones a la zona de vies", va informar Rodalies.
A l’estació de Badalona, els passatgers d’un tren en direcció Barcelona van ser obligats a baixar dels vagons sense opció a cap alternativa per continuar viatge.
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%