Els bombers forestals cobraran més quan actuïn en emergències
Els bombers forestals, una figura que fins ara tenia una consideració inferior, equivalent a la dels peons forestals, podran millorar les seves actuals condicions laborals i salarials després de la firma d’un nou conveni amb l’empresa pública TRAGSA, que és la que desenvolupa obres al medi rural, actuacions d’emergència i de conservació de l’entorn natural. El nou acord, publicat ahir al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), preveu, entre altres qüestions, que els agents d’aquest cos puguin "ser mobilitzats amb caràcter excepcional per col·laborar en la mitigació de determinades contingències d’origen ambiental tals com vendavals, inundacions, nevades i altres desastres naturals".
També podran ser activats, sempre de manera voluntària, en tasques de recerca de persones desaparegudes a l’entorn rural. "El còmput de la jornada, així com l’organització dels torns de treball, es regularà en funció de les circumstàncies de la contingència, respectant-se els descansos legals entre jornades", destaca el conveni publicat al BOE, una circumstància aquesta que fins ara no estava regulada.
Notícies relacionadesPujada entre el 15% i 20%
Per a la ministra de Transició Ecològica, Sara Aagesen, aquesta actualització "permet la seva professionalització, una cosa essencial davant dels incendis que estem veient i que els permet tenir una formació reglada i amb protocols per a la salut i la seguretat en l’extinció." "Avui fem un pas més –va dir en una entrevista a RNE– i instem també que totes les comunitats autònomes s’hi sumin i continuïn millorant les condicions dels bombers forestals, que són essencials per protegir-nos". El conveni estableix, així mateix, un increment de les remuneracions, tant de salari base com d’hores extraordinàries. El ministeri situa aquest augment en una xifra d’entre el 15% i 20%.
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: La política del soroll
- Sinistralitat viària Gairebé la meitat dels morts en carreteres catalanes aquest any són ciclistes, vianants i motoristes
- FUTBOL El Reial Madrid de Xabi pateix la ‘síndrome de l’impostor’
- Nova normativa El 80% dels aliments de les màquines expenedores d’hospitals i residències seran saludables
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
