Nova tècnica diagnòstica per monitoritzar plaques arterials
 
	
Una recerca feta pel Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC) demostra que l’FDG-PET, això és, una tècnica d’imatge utilitzada habitualment als hospitals per diagnosticar diverses patologies, entre les quals hi ha el càncer, també permet monitoritzar el desenvolupament i evolució de l’arterioesclerosi , l’acumulació silenciosa de plaques de greixos, colesterol, cèl·lules i altres substàncies a les parets de les artèries, que sol ser la causa principal de la majoria d’infarts i ictus.
L’FDG-PET és una tècnica de tomografia per emissió de positrons que fa servir un derivat de la glucosa, marcat radioactivament, per detectar l’activitat metabòlica dels teixits i la quantitat d’energia que consumeixen les cèl·lules. En aquest nou estudi, els autors demostren que el senyal detectat per aquesta tècnica també reflecteix el metabolisme cel·lular de les lesions d’arterioesclerosi i no únicament la presència d’inflamació, com es pensava fins ara. El descobriment, que ha sigut publicat a la revista Science Translational Medicine, obre la porta a aprofitar una tècnica i uns equips presents en molts hospitals espanyols.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- FUTBOL Jordi Alba: «Em motiva més l’Hospi que continuar jugant. Tant de bo arribar a Primera»
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Denúncia sobre salut mental infanto-juvenil El nostre sistema de salut ens abandona
- Dues festes en una Els millors plans per a la Castaween
- Plans al cine Des del DeLorean fins a quedades cinèfiles
- CATA MAYOR La germandat del ferro, el foc i la tinta
- MODO by The N’ Company: menjar, brindar i ballar al mateix lloc
 
			