El foc arriba al parc cultural de Las Médulas i ja hi ha gairebé 1.000 evacuats
La flames afecten l’enclavament natural de la comarca d’El Bierzo, declarat patrimoni de la humanitat. El fort vent dificultava ahir les tasques d’extinció.
El paratge natural de Las Médulas, catalogat per la Unesco com patrimoni de la humanitat i cor turístic de la comarca lleonesa d’El Bierzo (al nord de Lleó), va ser afectat ahir per un dels molts incendis que castiguen el territori espanyol, avivats per les altes temperatures, i que van provocar més d’un miler de desallotjaments. En concret, l’incendi declarat a la localitat lleonesa de Yeres, a la comarca d’El Bierzo, va obligar a desallotjar uns 800 veïns de diversos municipis de l’entorn del paratge natural de Las Médulas.
Segons va explicar la Subdelegació del Govern, a Lleó van ser evacuats per la Guàrdia Civil 400 veïns de Carucedo, 165 d’Orellán, 100 de Las Médulas i 15 de Voces, mentre que la Policia Nacional va fer el mateix amb una vintena de persones de Montes de Valdueza, localitat que pertany al terme municipal de Ponferrada, a més de les 35 de Yeres, municipi que ja havia sigut desallotjat anteriorment. El vent, les altes temperatures i l’escassa humitat van ser els factors que van revifar l’incendi de Yeres, que la Junta de Castella i Lleó mantenia ahir en nivell 2.
D’altra banda, l’incendi forestal que es va declarar al municipi de Zamora de Molezuelas de la Carballeda va obligar a evacuar uns 350 veïns de dos pobles. L’amenaça de les flames i el fum van fer desallotjar uns 150 veïns de la localitat en la qual va començar l’incendi i dos centenars del poble veí de Cubo de Benavente, va informar la Guàrdia Civil de Zamora.