Marimí Pérez, la líder de la congregació amb vocació des dels 19 anys
María Milagrosa Pérez (Sevilla, 1967) va ser conscient de la seva vocació religiosa als 19 anys. No obstant, la seva trajectòria en l’Església ha estat marcada pel jesuïta Antonio Mansilla, fundador de les Hijas del Amor Misericordioso (HAM), una agrupació de la qual ha sigut superiora. Però aquesta setmana Pérez ha sigut apartada del càrrec per la Diòcesi de Madrid: un grup de famílies han presentat denúncies contra l’associació per actuar com una secta. Contra ella, n’existeix una per abusar sexualment d’un jove. La decisió ha sigut presa després d’apreciar-se "versemblança" en els fets.
Les Hojas del Amor Misericordioso són una Associació Pública de Fidels que opera des de fa anys, i que té el seu germen més primigeni a Sevilla, on van coincidir Mansilla i Pérez. Si bé va ser fundada per Mansilla el 1983, no va ser fins al 2007, a Madrid, quan va ser aprovada per Antonio María Rouco Varela. Fonts de la Diòcesi de Sevilla asseguren que, tot i que no són una orde, de facto "viuen com monges". I tot i que la supervisió és habitual en les congregacions, insisteixen que les dones han de prendre decisions lliurement.
L’agrupació és coneguda a internet per mostrar-se al món en vídeos de Youtube. Es diuen Diosidencias i l’utilitzen per evangelitzar. I tot i que se les sol relacionar amb els recessos espirituals Effetá i Emaús, cites que han calat en les joventuts catòliques, fonts consultades desmenteixen que siguin les organitzadores tot i que sí que admeten que solen ser convidades a donar xerrades o conferències.
- La torre de la Sagrada Família que va veure Gaudí fa 100 anys
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Nadia Comaneci: "Em van posar un 10, però sempre vaig pensar que ho podria haver fet millor"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- L’èxit de dues campiones del món Jenni i Esther conquisten Amèrica
- EL PARTIT DE L’RCDE STADIUM L’Espanyol s’agafa a Dmitrovic per sumar una soferta victòria
- Els blancs, a la deriva La crisi del Madrid: "A Xabi se li ha posat cara de Rafa Benítez"
- Un tècnic en alça El deixeble de Pep que n’ha après ràpid
- CHAMPIONS LEAGUE El retorn a Stamford Bridge
