Catalunya repetirà l’adjudicació de places docents per un error d’Educació
El departament demana "enormes disculpes" per haver assignat una bossa d’entre 700 i 800 places a interins que havien d’haver sigut per a funcionaris.
La conselleria espera que la setmana vinent «estigui tot arreglat»
La consellera de Educació i FP, Esther Niubó, en Manresa. /
El dia en què els equips directius de l’escola pública catalana havien de començar les vacances d’estiu "amb les plantilles per al curs vinent tancades", segons el compromís de la conselleria, el Departament d’Educació i FP va comunicar que paralitza el procés d’adjudicació de places de professors per al curs vinent, procés que ha de començar de zero, ja que han detectat "una bossa d’entre 700 i 800 places" adjudicades "per error" a interins que havien d’haver sigut adjudicades a funcionaris.
Un fet que no només ha portat a paralitzar el procés, sinó que obliga a repetir-lo introduint aquestes places perfilades bloquejades per interins al bombo dels funcionaris, cosa que provocarà un efecte dòmino. És a dir, no només afecta aquestes persones i les 700-800 que ara puguin obtenir aquestes places, sinó que això sacsejarà el conjunt del sistema públic.
Cal tenir en compte que participen en aquest procés d’adjudicacions 57.000 docents i, tot i que el director general de Professorat i Personal de Centres Públics, Josep Maria Garcia Balda, va assenyalar que la repetició del procés "no afectarà els 57.000 participants", va admetre que sí que hi haurà "efecte dòmino".
Fonts de la conselleria apunten que "estan investigant els fets" i assenyalen que "si hi ha hagut alguna irregularitat administrativa, s’actuarà de manera contundent per depurar responsabilitats". La investigació intentarà aclarir si darrere del que ha passat hi ha un error humà o una intencionalitat.
La mateixa veu de la conselleria afirma que "la setmana que ve hauria d’estar tot arreglat", demana "enormes disculpes" als milers de docents afectats –que pensaven que sabien on treballarien el curs que ve– i apunta que "la consellera Esther Niubó ha demanat una compareixença urgent a la Comissió d’Educació del Parlament per donar les explicacions sobre els fets". Educació també ha convidat sindicats i la Sindicatura de Greuges a participar en el nou procés .
El sindicat USTEC va lamentar en un comunicat que places no ocupades en la primera adjudicació per persones funcionàries, que haurien d’haver passat a considerar-se com a ordinàries per a funcionaris de carrera o en pràctiques, s’hagin mantingut com a perfilades per a persones funcionàries interines, "seguint una instrucció de l’Administració". "Es tracta, per tant, d’una irregularitat administrativa greu", denuncien.
"Un maltractament greu"
Notícies relacionadesDes d’USTEC van afirmar que "sistemàticament, els processos contenen errors que suposen un maltractament greu al personal". "El més important és minimitzar i compensar aquest maltractament a totes les persones afectades: hi ha gent que ja ha organitzat la seva vida per al curs vinent, fins i tot que ha buscat un nou domicili. És necessari acreditar de forma fidedigna l’error que obliga a repetir el procés i realitzar canvis en les adjudicacions", prossegueix el comunicat d’USTEC. "No es pot permetre que hi hagi indefensió; és imprescindible que puguin presentar al·legacions", acaben el comunicat, que demana també que s’internalitzi el servei d’informàtica, "amb els recursos necessaris per garantir el seu control, eficiència i adequació a la normativa".
Al Parlament, des d’ERC, passant per Junts, PP o la CUP han exigit que la consellera Niubó assumeixi les responsabilitats i les conseqüències i que resolgui el problema de manera immediata.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Successos Els Mossos alerten de la "reinvenció" dels qui cultiven marihuana: amb una despesa de 6.000 euros se n’obtenen 24.000
- Desmantellen des d’Alacant una granja de mòbils que enviava 2,5 milions d’SMS al dia per a ciberestafes
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta respon a la fi a Florentino: «El Madrid té barcelonitis i una mania persecutòria contra la millor època del Barça»
- ARAUJO, ABSENT DOS DIES Flick reclama que el Barça es reivindiqui davant l’Alabès
- Acte amb Foment del Treball Feijóo demana als empresaris catalans que pressionin Junts per a una moció de censura: «No em falten ganes, em falten vots dels seus»
