"Ens amoïna la gent de les masies"
Els veïns, confinats, han viscut amb gran inquietud com les flames s’acostaven als pobles, que han muntat dispositius per allotjar persones d’altres localitats.

"Aquesta serà la nit més llarga de totes" era la frase més repetida pels alcaldes dels municipis afectats per l’incendi del Baix Ebre, que amoïnava molt els bombers però també els veïns dels quatre municipis que a última hora del dia havien reprès un confinament: Paüls, Alfara de Carles, Aldover i Xerta.
"Avui hem viscut moments molt complicats. Sobretot quan vèiem la gran columna de fum gris tan a prop del poble, ens hem espantat molt. Hi havia molts nervis", va assegurar a EL PERIÓDICO Enric Adell, alcalde de Paüls, municipi on es va originar el foc. Al llarg de la jornada, el consistori va haver de gestionar les preguntes i els temors dels veïns: "Feia molts anys que no vivíem una cosa com aquesta i només podem confiar que tot vagi bé", confiava Adell.
Notícies relacionadesLa disseminació de les masies, molt habitual a molts pobles de les Terres de l’Ebre, va comportar un repte perquè aquests petits ajuntaments poguessin garantir el confinament dels veïns. "Que la gent es quedi a casa ens ha costat molt. Tot això és nou per a nosaltres", va explicar Rosalia Pegueroles, alcaldessa d’Aldover. El poble, de "recursos limitats", té més de 200 habitants, dels 800 totals, distribuïts fora del nucli urbà. "Els veïns de les masies són els que més ens amoïnen. No podem deixar ningú abandonat", va assegurar l’alcaldessa.
A Paüls van haver de gestionar l’allotjament dels veïns del municipi que eren en altres localitats quan es va decretar el confinament i per als residents d’altres poblacions que treballen al poble. A Xerta, l’alcalde, Jordi Forné, va explicar que es van comunicar amb els negocis perquè tanquessin i van clausurar tots els equipaments municipals. També es va establir un centre per a aquelles persones que van ser desplaçades per l’incendi.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Temporal d’agost Una pluja torrencial deixa riuades al centre històric de Badalona
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Els herois que han combatut contra el monstre
- El català i la minifaldilla
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Crisi produïda per Israel Vuit persones moren d’inanició a Gaza en les últimes 24 hores
- ALIMENTACIÓ SALUDABLE Fruites i verdures diàriament, menys precuinats i res de brioixeria industrial: així seran els menús escolars el curs vinent
- Salut i alimentació L’envelliment de la població canvia els menús dels hospitals: només un 20% són dietes sense restriccions