El pare del nen de Valls, investigat per homicidi imprudent

Les indagacions dels Mossos conclouen que l’home es va oblidar durant hores el menor dins del cotxe en un polígon a 37 graus.

El pare del nen de Valls, investigat per homicidi imprudent
2
Es llegeix en minuts
Jan Magarolas

La justícia haurà de determinar si el cas del nen mort dimarts a Valls (Alt Camp) es tracta o no d’un accident. El Jutjat de Guàrdia de Valls ja ha obert diligències després que els Mossos d’Esquadra confirmessin que estan investigant el pare del menor per presumpte homicidi per imprudència greu. Segons les indagacions obertes, l’home es va oblidar durant hores el nen dins del cotxe en un polígon de Valls a 37 graus. L’infant va morir.

La policia està ultimant l’atestat, que remetrà al llarg d’aquesta setmana al magistrat responsable d’analitzar els fets. El cas va avançar ahir amb la declaració del pare de la criatura a la comissaria de Valls. Fonts del cos policial, després de la declaració del progenitor, van afirmar que trigaran "poc" a enviar l’atestat, sense més concreció. La declaració del pare no es va poder realitzar abans perquè aquest es trobava "en estat de xoc".

La calor, factor clau del cas

Els fets van passar dimarts al matí quan, segons els Mossos d’Esquadra, el pare se’n va anar a treballar i es va oblidar del seu fill, de dos anys i mig, al cotxe. El vehicle va quedar aparcat durant hores al carrer de Manyans del polígon industrial de Valls, a 37 graus, tot i que la temperatura interior podria haver arribat a ser molt més alta. Una dotació de Bombers es va activar a les 15.06 hores, moment de l’avís, per salvar el nen. A l’arribar, van veure que el pare l’havia tret del cotxe i l’havia portat a un espai amb aire condicionat.

El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) va mirar de reanimar-lo però el menor va acabar morint. Tot seguit, els Mossos es van fer càrrec de la investigació i el SEM va oferir suport psicològic al pare i a la mare. Ara s’espera confirmar les causes de la mort a partir que li facin l’autòpsia.

Notícies relacionades

Segons ha pogut saber aquest diari, el pare és treballador de l’empresa Fer Valls, de lloguer i reparació de vehicles de la construcció i de grues, ubicada al polígon, en una zona on abunden els tallers de cotxes. Ahir al matí, un cartell en els accessos de l’empresa anunciava que estaria tancada "durant tres dies per defunció". Malgrat que les portes de la nau industrial es trobaven obertes, ningú treballava a l’interior ni volia donar respostes sobre l’ocorregut.

L’Ajuntament de Valls va realitzar un minut de silenci a la plaça del Blat, i va decretar dol oficial fins avui.

Temes:

Valls Calor