Les famílies catalanes estalvien prop de 1.000 euros l'any amb les compres a ALDI

 · 2 de cada 5 llars de Catalunya confien en ALDI per fer la compra setmanal pels preus baixos i la seva àmplia oferta de marca pròpia

· L'assortiment d'ALDI es recolza en proveïdors nacionals per oferir la màxima qualitat i frescor en els seus productes

· ALDI reforça el seu compromís amb els clients catalans i rebaixa el preu de més de 450 productes durant els primers mesos del 2025

Botiga ALDI.

Botiga ALDI. / ALDI

4
Es llegeix en minuts

En un context en què moltes llars catalanes prioritzen l'estalvi sense renunciar a la qualitat, 2 de cada 5 famílies catalanes ja confien en ALDI per comprar. Segons càlculs realitzats per la companyia a partir de dades de Kantar Worldpanel, les famílies catalanes que van comprar a ALDI el 2024 van estalviar de mitjana prop de 1.000 euros. Aquest estalvi puja a més de 680 euros anuals per als que trien productes de marca pròpia, i arriba als 258 euros específicament a la secció de frescos.

Aquest estalvi es fonamenta en una estratègia clara de la companyia: ALDI facilita una compra completa a preus baixos. Nou de cada deu dels seus productes són de marca pròpia, cosa que li permet controlar els costos, garantir estàndards de qualitat i mantenir preus estables durant tot l'any. A això s'hi afegeix una àmplia selecció de productes frescos, de temporada i majoritàriament d'origen nacional.

Les claus d'ALDI: marca pròpia, estalvi i eficiència

Un dels pilars del model d'ALDI és la marca pròpia. Molts productes estan elaborats a Espanya, en col·laboració amb proveïdors nacionals. Aquesta fórmula permet simplificar processos i ajustar costos sense haver de renunciar a la qualitat. A més, ALDI revisa periòdicament la seva estructura de costos i preus per traslladar un estalvi tangible i directe al client.

Cada cop més, els consumidors confien en la marca pròpia en les compres. Segons la quarta edició de l'Estudi d'ALDI sobre la Marca Pròpia a Espanya, amb dades del 2024, gairebé la meitat dels espanyols han comprat més productes de marca pròpia l'últim any (44%), i avui més de la meitat del que porten a la cistella (el 51%) són d'aquest tipus.

Un assortiment complet de qualitat i origen nacional

Per garantir la qualitat i la frescor dels seus productes durant tot l'any, ALDI treballa de manera estable amb més de 400 proveïdors nacionals, dels quals uns 100 són de Catalunya. Gràcies a les relacions que estableix amb proveïdors locals, ALDI garanteix prop de 190 productes d'origen català a les botigues de la regió. Entre aquests productes destaquen frescos, embotits de marca pròpia com la botifarra catalana, l'assortiment de bull negre i blanc, la llonganissa de pagès o el fuet, així com lactis com el flam de mató, el formatge de cabra o el formatge de mató.

Aquestes relacions a llarg termini permeten controlar cada etapa del procés i assegurar que els productes frescos siguin de temporada i compleixin alts estàndards de qualitat. Alhora, també s'impulsa l'economia local i s'escurça la cadena de subministrament, millorant la frescor dels aliments.

De tot l'assortiment de frescos, el 85% de la verdura i el 65% de la fruita que es ven a ALDI es cultiva a Espanya. A més, la seva oferta inclou embotits amb fins a un 99% de contingut carni, més de 300 referències de formatges, alguns de reconeguts internacionalment, i una variada gamma de xocolates amb cacau certificat, productes de fleca, lactis de qualitat i articles de drogueria i cura personal.

ALDI segueix creixent amb preus baixos i màxima qualitat

ALDI s'ha guanyat la confiança de més de 7,7 milions de clients a Espanya amb una oferta centrada en l'estalvi i la qualitat. Catalunya és un territori clau en els plans de creixement de la companyia. ALDI ha dut a terme un sòlid pla d'expansió a la regió amb 34 obertures des del 2021, un terç de les més de 100 que ha fet a tot Espanya.

Actualment, ALDI compta amb una xarxa consolidada de més de 100 establiments a Catalunya i hi preveu continuar creixent. De fet, la companyia ha anunciat que reforçarà la seva presència amb una nova obertura a Torroella de Montgrí, a la província de Girona, el proper 2 de juliol.

Notícies relacionades

El creixement sostingut d'ALDI a Espanya ha estat traduït en un augment significatiu en el nombre de clients. El 2024, ALDI va guanyar més de 387.000 nous compradors a tot Espanya, atrets pels seus productes d'alta qualitat a preus baixos. Això el va fer ser la cadena que més va créixer en clients per quart any consecutiu. Gràcies a la seva estratègia d'expansió i la seva opció de compra a preus baixos, ALDI ha augmentat més d'un 20% els seus clients catalans des del 2021.

Per ajudar encara més a l'estalvi de les famílies espanyoles, durant el primer quadrimestre d'aquest any, ALDI ha baixat el preu de més de 450 productes a totes les botigues. Aquests descomptes s'han aplicat durant el primer quadrimestre de l'any en una varietat de productes d'assortiment com a lactis, fleca i productes d'higiene personal, entre d'altres. La mesura se suma a altres que ALDI duu a terme habitualment, com les promocions setmanals en el seu assortiment.