Enquesta. Impacte positiu

Gairebé el 70% dels docents recolzen el veto total a secundària

Gairebé el 70% dels docents recolzen el veto total a secundària
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El departament ha fixat la seva política després d’analitzar l’informe que el grup transversal de 50 experts ha elaborat (va començar aquesta feina al febrer) i una enquesta elaborada per Ivàlua a 5.400 professors de secundària i equips directius de centres públics en la qual els han preguntat per l’impacte que ha tingut aquest curs la restricció dels mòbils a l’ESO. Els participants en el sondeig representen un 14,6% del total de docents que treballen en 663 centres, una mostra considerada significativa per Ivàlua. Un 67,9% dels enquestats s’han manifestat a favor de prohibir els mòbils a l’ESO de manera total.

Notícies relacionades

En aquest curs que ara s’acaba, un 40% de centres van optar per prohibir el mòbil a l’ESO, el doble que el curs 23-24. El 60% que han permès un ús parcial ho han fet de manera molt puntual. Així, només un terç dels professors de secundària han promogut alguna activitat pedagògica amb el mòbil. D’aquests, el 75% l’han fet una o dues vegades per trimestre. En la majoria de casos, els alumnes van utilitzar els mòbils per generar contingut audiovisual. Amb la prohibició total, aquestes activitats es faran amb les tauletes o ordinadors que hi hagi a les aules.

Sobre l’efecte de la restricció, un 89,6% de docents han considerat que la regulació ha tingut un impacte positiu global: ha millorat la concentració, el rendiment acadèmic i la convivència i ha reduït els conflictes i les distraccions. Concretament, un 42% dels professors han expressat que tenen la percepció que la regulació de mòbils aquest curs ha comportat una millora de la concentració i un 22% han opinat que ha millorat el rendiment acadèmic, especialment en aquells alumnes amb problemes i en aquells centres de més complexitat. Un 59% han apreciat que hi ha hagut una reducció de les incidències; un 50% han vist millores en la convivència, i un 31% han detectat una reducció del ciberassetjament.

Temes:

5G