Medi ambient

Heineken Espanya accelera la seva agenda de sostenibilitat reduint a la meitat les emissions de CO2 respecte a l'any 2018

La companyia cervesera continua demostrant la seva ambició en matèria de sostenibilitat i medi ambient amb noves dades que així ho confirmen

Algunes de la marques més representatives de Heineken Espanya

Algunes de la marques més representatives de Heineken Espanya / Heineken

5
Es llegeix en minuts

Segons el seu últim informe Sostenibilitat en Xifres 2024, avalat i certificat per AENOR, la cervesera va finalitzar 2024 reduint a la meitat les emissions de CO₂ respecte a 2018. A més, l'empresa va aconseguir un 55% d'ús d'energies renovables en la producció d'algunes de les seves marques més representatives, com Cruzcampo, Amstel, L'Àguila o Heineken.

Gràcies al seu ambiciós full de ruta local, la companyia porta anys treballant per a avançar gran part dels seus objectius de sostenibilitat i responsabilitat a 2025, cinc anys abans que la seva matriu global. Així, Heineken Espanya espera aconseguir el 100% d'energies renovables a les seves fàbriques espanyoles a la fi de 2025. A més, un altre de les fites que el seu informe destaca és el retorn de més de 2.200 milions de litres d'aigua a les conques dels rius que nodreixen les seves fàbriques, una xifra superior al volum total del que contenen totes les cerveses i ciders que produeix l'empresa a Espanya.

Des de 2022, Heineken ha invertit més de 40 milions en sostenibilitat, als quals se sumen sis milions d'euros per a fer costat a l'hostaleria valenciana amb el moviment FuerzaBar. "Estem orgullosos dels avanços que hem aconseguit en 2024, però sabem que encara queda molt per fer. Per això ens esforcem per anar més enllà del que s'espera de nosaltres, invertint en innovació, fent costat a les comunitats i promovent un consum responsable", ha assegurat el president d'Heineken España, Etienne Strijp.

A nivell internacional, es posiciona com el primera companyia cervesera avalada per la Science Based Targets initiative (SBTi), que promou l'establiment d'objectius basats en ciència com una estratègia per a impulsar la transició verda de l'economia. Així mateix, l'empresa ha estat inclosa en la llista A de CDP (Carbon Disclosure Project) sobre Canvi Climàtic, i s'ha associat amb la Fundació Ellen MacArthur per a promoure la circularitat i la reutilització d'envasos.

Mesures en tots els àmbits de producció

El compromís d'Heineken Espanya va més enllà de les seves fàbriques. La companyia treballa per a reduir les emissions en tota la seva cadena de valor, des del camp fins al consumidor. En l'actualitat, ja ha aconseguit reduir un 26% la petjada de carboni d'abast 1, 2 i 3 respecte a 2018. De fet, el seu objectiu és arribar al 30% a finald 'aquest any i ser net zero en 2040.

Seguint la mateixa línia, l'empresa ha llançat els primers fertilitzants baixos en carboni del món, desenvolupats conjuntament amb Fertiberia, a més d'utilitzar un 92% d'ingredients d'origen sostenible certificat sota protocol SAI. Així mateix, la cervesera treballa amb agricultors locals per a garantir un proveïment de proximitat i promoure la innovació agrícola.

En matèria de distribució i hostaleria, ha implementat el seu projecte de logística d'última milla amb vehicles elèctrics en sis ciutats espanyoles en 2024, i ha posat en el mercat més de 300.000 sistemes de refrigeració ecoeficient que ajuden bars i restaurants a reduir el seu consum energètic. Finalment, destaca també la certificació de totes les seves fàbriques com '0 Residus a Abocador' i l'impuls de l'empresa a l'ampolla reutilitzable, que ha aconseguit un 85% a Espanya aquest passat any.

L'Informe de Sostenibilitat 2024 no només ha destacat els avanços de l'empresa en matèria de medi ambient, sinó també la seva estratègia de responsabilitat per a promoure el consum moderat i ampliar el seu lideratge en el segment 0,0 amb noves opcions entre les seves marques, com El Águila Sin Filtrar 0,0, llançada l'any passat.

Estratègia en la gestió de l'aigua

Un dels eixos estratègics més rellevants en matèria de sostenibilitat és l'aposta de la marca per la gestió de l'aigua, centrada en l'eficiència, la reducció del consum i el retorn de l'ecosistema hídric. Per a això, la companyia desenvolupa des de fa anys tres projectes d'increment de l'aigua i de la biodiversitat en Doñana (Andalusia), el riu Jarama (Madrid) i l'Albufera (València), amb la col·laboració de diverses institucions públiques i ONG’s.

En el cas de Doñana, els treballs que duen a terme en aquests enclavaments consisteixen en el retorn d'aiguamolls i la recuperació de les quatre llacunes que estaven seques des de fa dècades, la qual cosa ha permès que aconsegueixin el seu nivell màxim gràcies a l'entrada controlada d'aigua del riu Guadiamar. Només en l'últim any, aquesta iniciativa ha permès retornar 1.300 milions de litres d'aigua a la conca. En el Jarama, s'ha retornat el cabal i millorat la qualitat de l'aqüífer, amb un retorn de 500 milions de litres en 2024. En l'Albufera, els treballs han consistit en la restauració ambiental i la rehabilitació del Barranc del Pedrís des de 2019, mitjançant la retirada de plantes invasores i repoblant la zona amb espècies autòctones, la qual cosa ha permès a la companyia retornar 400 milions de litres d'aigua a la seva conca d'origen.

La directora d'Assumptes Corporatius i Sostenibilitat en Heineken, Carmen Ponce, ha afirmat que l'empresa celebra cada gota d'aigua, encara que són conscients que els desafiaments hídrics del país no poden dependre únicament de la pluja, per això "invertim en el futur d'Espanya amb la nostra estratègia de sostenibilitat, comprometent-nos amb la innovació, la col·laboració i la restauració activa dels nostres recursos", ha afegit Ponce.

Aquests projectes exemplifiquen l'aposta decidida d'Heineken Espanya per la petjada ambiental i la gestió responsable de la seva producció, reivindicant una transició sostenible que preservi els recursos naturals i protegeixi els ecosistemes.

A favor del talent juvenil i al costat de l'hostaleria

Notícies relacionades

Heineken Espanya es posiciona al costat dels joves i altres col·lectius vulnerables, fomentant la seva formació i posterior ocupabilitat en el sector de l'hostaleria. A través de la seva Fundación Cruzcampo, la fundació cervesera més longeva d'Espanya que enguany celebra 30 anys d'història, impulsa diverses iniciatives, com el programa de beques Talento Cruzcampo, amb una inserció laboral d'un 90%, i la recent inauguració de Torre Cruzcampo, un espai per a formar a més de 3.000 estudiants.

L'empresa també contribueix al desenvolupament del sector de l'hostaleria, al qual ha destinat una inversió de 850 milions des de 2020, demostrant el seu paper com un aliat clau, especialment durant crisis com les recents inundacions que van afectar València, en les quals la companyia es va mobilitzar sota el moviment #FuerzaBar per a ajudar els hostalers afectats a recuperar-se.