Els alumnes amb autisme augmenten un 400% des del curs 2011-2012

Els alumnes amb autisme augmenten un 400% des del curs 2011-2012

EUROPA PRESS

1
Es llegeix en minuts
Nieves Salinas
Nieves Salinas

Periodista de Sanitat

ver +

L’alumnat amb autisme, el més prevalent entre el que té necessitats específiques de suport educatiu associat a la discapacitat, ha augmentat un 18% en l’últim curs escolar (2023-2024). A més, les alumnes amb autisme creixen un 25,09% respecte a aquest mateix curs. Són dades de l’informe que publica anualment el Ministeri d’Educació. En percentatges globals, es remarca l’augment de l’alumnat amb autisme en els últims 13 cursos, que ha passat de 19.023 escolars en el curs 2011-2012 a 91.877 alumnes el curs 2023-2024, cosa que suposa un increment de 72.854 escolars (382,98%).

El document revela que més de l’1% de l’alumnat d’educació no universitària té autisme. Els últims 13 cursos escolars es nota un increment continuat de l’alumnat també per sexe, tant en els nens 59.494 (395,60%) com també en les nenes 13.360 (335,34%), si bé és més accentuat en el cas masculí.

La categoria més nombrosa

Notícies relacionades

L’alumnat amb necessitats especials associat a discapacitat en el curs 2023-2024 ascendeix a 292.897, dels quals 205.274 (70,08%) són nens, i 87.623 (29,92%), nenes. Dels 292.897 alumnes, 43.403 (14,82%) cursen educació especial i 249.494 estan en ensenyaments ordinaris (85,18%). Quant a les dades referides al trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) com a categoria diagnòstica, s’identifiquen 91.877 alumnes (un 81,12% són nens, i un 18,88%, nenes), cosa que suposa un 31,37% de l’alumnat amb necessitats especials i el converteix en la categoria més nombrosa, ressenya Autismo España a l’analitzar les dades.

L’informe aporta percentatges d’alumnat autista per comunitats autònomes. Catalunya, amb 18.802 alumnes, és la que compta amb un percentatge més elevat. La segueixen Andalusia (13.803), Madrid (11.430), la Comunitat Valenciana (10.280) i Múrcia (5.869).