Tres armes de foc decomissades cada dia
Els Mossos d’Esquadra requisen cada dia tres armes de foc a Catalunya. Així ho apunten les últimes dades recopilades, que fan referència al primer semestre del 2024. Durant aquest període, la policia catalana es va apoderar de 562 armes de foc, de les quals 330 van ser llargues (com escopetes o fusells) i 232 curtes (pistoles o revòlvers). En aquest informe, es compten tant les que es confisquen en els processos administratius –tenir-les sense permís– com en les actuacions penals (és a dir, les pistoles o escopetes utilitzades per cometre delictes). En els últims mesos s’han trobat un gran nombre de pistoles, escopetes o armes de guerra en operacions contra narcotraficants, principalment dedicats al cultiu i l’exportació de marihuana. De fet, més de la meitat dels homicidis amb armes de foc registrats a Catalunya estan vinculats a les drogues.
Els agents sospiten que el crim organitzat cada dia es prepara més per defensar-se davant els assalts de grups rivals. Al tenir un gruix d’aquests delinqüents contactes internacionals, principalment albanesos o francesos, resulta més fàcil comprar armes de foc fora i portar-les cap a Catalunya.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al Fòrum Municipalisme de EL PERIÓDICO i Prensa Ibérica Balmón crida a construir més habitatge per apaivagar la frustració social: "Si no ho fem bé, això serà una bomba"
- Detingut l'agressor de la pallissa de Sant Joan de Vilatorrada
- Estatut Marc Fracàs de la segona reunió entre Sanitat i els sindicats: els metges tornaran a la vaga del 27 al 30 d’abril
- Un home cau per una finestra a Manresa després d'una discussió a la llar
- Sanitat Epidèmia d’alopècia entre les adolescents: l’ozempic, les dietes i el 'clean look', les seves causes
