Vuitè dia ingressat
El Papa passa «bé» la nit, s’ha aixecat i esmorzat entre rumors de renúncia
La salut de Francesc ha experimentat una «lleu millora», no té febre i els seus paràmetres hemodinàmics són «estables»
Última hora de la salut del Papa Francesc, en directe avui: quina malaltia té, tractament i evolució a l’hospital
«Alguns diuen que ha arribat la meva hora, però Déu pensa que encara he de ser aquí»: les paraules del Papa a Meloni
El papa Francescha passat una bona nit i aquest matí s’ha aixecat i ha esmorzat, segons ha informat el Vaticà aquest divendres, vuitè dia d’hospitalització del Pontífex a l’hospital Gemelli de Roma. La salut del Papa ha experimentat una «lleu millora» aquests últims dies i els seus paràmetres hemodinàmics estan «estables».
«La nit ha transcorregut bé. Aquest matí el Papa s’ha aixecat i ha esmorzat», ha assenyalat el Vaticà en la seva primera part del dia. Al llarg de la jornada la Santa Seu anirà actualitzant l’evolució mèdica del Pontífex.
L’estabilitat dels paràmetres hemodinàmics implica que «el cor aguanta bé la teràpia farmacològica»,van apuntar fonts vaticanes.
El Pontífex, de 88 anys, va ser ingressat divendres passat per problemes respiratoris deguts a una bronquitis per infecció polimicrobiològica que va degenerar en una pneumòniabilateral. No obstant, les fonts van assenyalar que es tracta d’una pneumònia localitzada en determinats lòbuls o punts del pulmó del Papa.
Francesc continua respirant per si sol, sense necessitat d’aportació d’oxigen, i segueix amb la mateixa teràpia, tot i que això podria variar en els pròxims dies.
Rumors de renúncia
Notícies relacionadesLa salut del Papa ha generat un vesper de rumors. L’últim, sobre que podria renunciar. Aquest dijous, tant el cardenal Jean Marc Aveline, bisbe de Marsella i considerat proper a Francesc, com l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, es van negar a donar una resposta contundent. «Tot és possible, però no sé res», va apuntar Omella. «És un home profundament lliure», va assenyalar Aveline, que no té cap preocupació sobre la capacitat del Papa de continuar sent el cap de l’Església. Francesc «és molt lúcid», ha afegit, a l’opinar que, segons ell, prendrà la millor decisió.
Tots dos reaccionaven així després que el cardenal italià Gianfranco Ravasi afirmés, en entrevista amb un mitjà italià, que Francesc podria dimitir. «Està fora de tot dubte que, si es trobés en una situació en què estigués compromesa la seva possibilitat de tenir contactes directes, com a ell li agrada fer, de poder comunicar-se de manera immediata, incisiva i decisiva, llavors crec que podria decidir dimitir», va afirmar Ravasi, a la ràdio RTL 102.5.
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- La beguda que hidrata més que l’aigua i que has de prendre a l’estiu per calmar la set
- Amb l'abstenció del PSC El Parlament posa en marxa la comissió sobre l'espionatge i cita Marlaska, Robles i el CNI
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Successos D’Horta de Sant Joan a l’Empordà i Montserrat: els grans incendis que han castigat Catalunya les últimes dècades
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?