Gestió hídrica
MAPA | Un 25% dels municipis encara gasten més aigua de la permesa
Uns 100 municipis en fase d’alerta, exepcionalitat i emergència superen el límit hídric establert
La tendència canvia i els embassaments comencen a perdre reserves a Catalunya
La desalinizadora de Port de la Selva. /
A l’espera que el Parlament certifiqui el punt final a les multes per consums municipals d’aigua excessius, en el dia d’avui, segons dades facilitades per l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua), actualitzades el desembre del 2024, fa un mes, hi ha uns cent pobles i ciutats que continuen consumint més aigua de la permesa. Entre aquests, destaquen algunes localitats de l’Alt Empordà, una comarca en la qual la sequera continua sent greu i en què diversos ajuntaments estan en la restrictiva fase d’emergència, l’equivalent al semàfor vermell de la crisi hídrica.
Actualment, el límit establert canvia en funció de la fase del Pla Especial de Sequera en el qual estigui cada municipi. L’emergència, la fase més restrictiva, limita a 200, 180 i 160 litres per habitant (existeixen l’emergència 1, 2 i 3) la despesa d’aigua. Aquest consum es calcula tenint en compte el teixit empresarial i els serveis de cada municipi i no tan sols la despesa domèstica. En exepcionalitat, el límit és de 230 i en alerta, de 250. En cas que la sequera empitjori i les restriccions s’expandeixin una altra vegada més enllà de l’Empordà, el Govern preveu mantenir aquests límits però sense aplicar sancions als incomplidors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Medi ambient Política Catalunya Aigua Sequera Agència Catalana de l'Aigua (ACA) Gestió de l'aigua
- Mobilitat Restablert el servei de trens a les línies R13, R14, RT1 i R4 de Rodalies
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Cine On es poden veure les pel·lícules nominades als premis Gaudí
- Investigació oberta ¿Qui va matar Magdalena Mas? Una samarreta, tres extraccions en caixers... i un crim sense resoldre des del 2005
- Manifestació contra el caos ferroviari Milers de persones convocades per l’ANC denuncien el caos de Rodalies: «La independència és l’única solució»
