Lisa Barbier. 47 anys
"De nena vaig ser pesada i d’adolescent, desafiadora"

Lisa Barbier ha conseguido terminar la carrera de medicina con muchísimo esfuerzo porque tiene TDAH
Lisa Barbier Schadewaldt (47 anys, Mallorca) pateix el que es podria considerar un TDAH en adult "de llibre". Va ser una nena "pesada, hiperactiva, a qui no suportava ningú", però no va ser diagnosticada fins que va tenir 34 anys. Abans va passar per una infància "traumàtica", una adolescència "desafiadora" i una vida laboral plena d’entrebancs, ja que no "aguantava" en una mateixa feina més de vuit mesos. "Tot m’avorria i tenia problemes per socialitzar amb els companys, cosa que em feia deixar una feina rere l’altra", explica.
Per això, als 25 anys va patir una "crisi existencial", carregada d’ansietat i depressió, que va fer-li replantejar la vida i entossudir-se en el desig més gran que tenia: ser metge. Amb "moltíssim esforç" va aconseguir l’accés a la universitat per a més grans de 25 anys i acabar la carrera de Medicina en 10 anys, perquè "el que els altres estudiaven en mitja hora" a ella n’hi costava tres. El dèficit, entre altres coses, li impedeix concentrar-se en el que llegeix.
Quan era a sisè de Medicina va veure que "no se’n sortia" i va consultar una psiquiatra alemanya que va saber veure el que, a Espanya, no havien detectat altres especialistes. "Em va diagnosticar TDAH i em va enviar un fàrmac que va representar un abans i un després: va ser prendre’l i llegir els paràgrafs d’una tirada, sense haver de rellegir-los i rellegir-los. Va ser com a despertar d’un malson", assenyala. Tot i així, s’ha hagut de presentar a l’accés a l’examen MIR cinc vegades i, finalment, està estudiant l’especialitat de Metge de Família, però en un any més del programa formatiu oficial, ja que li han concedit una pròrroga a causa de la neurodivergència.
"Empatia i paciència"
Amb la medicació, la Lisa ha aconseguit disminuir els símptomes, però encara ha d’apuntar "absolutament tot" el que li expliquen els pacients perquè, si no, pateix oblits importants. I, de vegaddes, no és capaç de trobar les paraules adequades. Però també té fortaleses, com "l’empatia i la paciència" amb els pacients amb dificultats i la "tenacitat a l’hora de buscar solucions".
També li va bé participar en la teràpia grupal que organitza la Fundació InGada, on ha trobat "la seva veritable família". "Estar amb gent com jo m’ha suposat un canvi radical: ara em sento compresa", explica mig plorant.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió