Sanitat vol prohibir que els caps de servei treballin també en la privada
La ministra de Sanitat, Mónica García, va confirmar dimecres que en la negociació del nou estatut marc amb els sindicats i les comunitats autònomes ha proposat eliminar les guàrdies de 24 hores, de manera que la jornada ordinària de guàrdia no superi les 17 hores, i restriccions a la compatibilitat de l’exercici entre sanitat pública i privada. Així, el Govern vol que els caps de servei no puguin treballar fora del Sistema Nacional de Salut i que els metges que han acabat el MIR treballin cinc anys només per a la pública.
Els vetos a la compatibilitat han provocat enceses reaccions, a les quals la ministra va respondre ahir en la presentació del balanç de l’Organització Nacional de Trasplantaments. "Els càrrecs directius, els llocs de responsabilitat dins del nostre sistema sanitari, ja tenen prou feina i responsabilitat. Aquesta mesura busca prevenir conflictes d’interès i garantir que els nostres professionals, els nostres directius, els que regeixen i els que gestionen tinguin una dedicació exclusiva", va indicar García.
"És un text que estem dialogant. Hi haurà gent en contra i a favor, però és obvi que no poden ser caps en dos llocs alhora, ho entén qualsevol persona", va afegir la titular de Sanitat. "Tenim la suficient capacitat de persuasió perquè obrim la ment i siguem capaços de millorar el nostre sistema sanitari", va al·legar.
Notícies relacionadesEnuig dels sindicats
No obstant, la seva proposta va encendre els sindicats, que, en primer lloc, es queixen que és un tema que no s’ha tractat en els dos anys en què s’ha estat negociant l’estatut marc per millorar les condicions laborals del personal del Sistema Nacional de Sanitat (SNS). "Intenten lligar de mans els metges impedint-los compaginar l’exercici públic amb el privat", censura Víctor Pedrera, de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- La passarel·la de les campanades
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
- Cop al chavisme Repsol, Telefónica, Mapfre i el BBVA, pendents de les seves inversions
- Feijóo es desmarca de Trump: excloure Corina Machado és "perpetuar" Maduro
