Tarragona esquiva el temporal amb llargues cues a l’AP7
El 80% de les empreses van tancar o van reduir l’activitat per l’alerta i no consten afectacions personals ni materials de consideració.

La platja de l’Arenal, a l’Ampolla (Baix Ebre), ahir. | JOAN REVILLAS
Tarragona va esquivar ahir el temporal que li queia al damunt amb una jornada marcada per les afectacions a les carreteres i connexions ferroviàries. Al llarg del dia, l’AP-7 va estar tallada en sentit nord a Amposta i en sentit sud a Altafulla, amb desviació dels vehicles i provocant cues quilomètriques. Els Mossos d’Esquadra també van restringir la circulació en diverses vies com la C-14, l’N-240, l’N-340 i la T-11, entre les més importants.
En la connexió ferroviària, es va anul·lar el servei de les línies R15 entre Reus, Mora d’Ebre i Saragossa; l’R16 entre Tarragona, Tortosa i València, i l’R17 entre Tarragona i Salou-Port Aventura. El pla alternatiu de Rodalies pel tall a Roda de Berà, que es va mantenir amb reducció des de primera hora, va ser suspès a partir del migdia com a conseqüència del mal estat de les carreteres. Renfe va habilitar canvis i anul·lacions per als trens afectats.
Malgrat els efectes en la mobilitat, les previsions de pluges torrencials no es van complir a Tarragona ciutat. Ja a la tarda, la previsió de pluges va ser substituïda pel fort onatge i el mal estat del mar. Tarragona va driblar així el temporal sense cap afectació personal ni material però amb una palpable reducció de l’activitat als carrers. Durant el dia d’ahir set comarques es van mantenir en alerta: dues amb nivell vermell (Montsià i Baix Ebre) i les altres cinc amb nivell taronja (Terra Alta, Ribera d’Ebre, Priorat, Baix Camp i Tarragonès).
El que es va veure més afectat va ser l’activitat als carrers i negocis de Tarragona. Amb les restriccions de mobilitat actives i els centres de treball, la universitat, els mercats, les instal·lacions esportives, els centres educatius i els cívics tancats, molta gent va optar per quedar-se a casa. Entre els negocis tancats, hi havia els de cara al públic, el sector serveis, sucursals bancàries, petits establiments i la majoria de supermercats. Per contra, locals com bars, estancs i tallers de vehicles van obrir amb normalitat però amb una reducció visible dels clients i l’activitat.
Serveis mínims
Els sindicats majoritaris, CCOO i la UGT, xifraven en un 80% les empreses de Tarragona que van tancar o van reduir l’activitat per l’alerta meteorològica. No obstant, "hi ha empreses de la indústria química o del sector dels serveis i l’alimentació que es defineixen com de serveis mínims pel record de la pandèmia i diuen que no poden tancar, i això no és així", lamentaven Mercè Puig i Joan Llort, secretaris generals de CCOO i la UGT a Tarragona, respectivament. El debat està en què és un servei mínim i què no ho és, i en si es pot cobrir amb aquells treballadors que no han de desplaçar-se per cobrir-lo; per això els sindicats demanen "simulacres" i diferenciar cada tipus de situació d’emergència.
Notícies relacionadesA l’estació de trens i a la central d’autobusos, l’activitat era mínima. La poca gent que es va deixar veure era la que tenia un motiu ineludible per sortir. Unes persones per qui, davant la baixa intensitat de les precipitacions, al final es preguntaven "si era necessari tanta alerta". "Potser les restriccions han sigut excessives, vist això", opinava un viatger que es va veure afectat per la reducció de busos. D’altres lamentaven "haver perdut un dia de feina que després s’haurà de recuperar", una sensació estesa entre alguns tarragonins que es prenien amb resignació la situació i que, al cap i a la fi, reconeixien que "més val prevenir que curar".
La situació d’excepció es va ampliar a la majoria d’altres serveis, unes mesures que el consistori va allargar fins a la mitjanit.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic