Muntanyisme
Mor un senderista de l’Hospitalet a l’entorn del cim Castell d’Acher
L’excursionista, de 63 anys, va tenir un infart mentre caminava juntament amb un grup de senderistes a la vall d’Hecho, a la província d’Osca.
Un senderista de l’Hospitalet de Llobregat de 63 anys va morir ahir a conseqüència d’una parada cardiorespiratòria mentre feia una activitat al cim Castell d’Acher, a la vall d’Hecho.
A les 14.30, a través de la Sala d’Emergències 112 SOS Aragó, a la Central COS 062 de la Guàrdia Civil d’Osca, es va rebre un avís segons el qual un excursionista que formava part d’un grup de senderistes que feien una excursió al cim Castell d’Acher (2.378 metres) va patir una aturada cardiorespiratòria.
Immediatament, es va activar el GREIM ( Grups de Rescat Especial d’Intervenció en Muntanya) de Jaca, la Unitat Aèria d’Osca i el metge del 061. Després de sobrevolar la zona i localitzar el senderista, va ser atès in situ pel personal sanitari, que no va poder fer res per reanimar l’excursionista. El cos va ser traslladat en helicòpter fins a l’Hospital Comarcal de Jaca.
- Un conductor de 76 anys recorre més de 35 quilòmetres en sentit contrari per l’AP-7 i acaba detingut a Figueres
- Història de superació Quim Vilamajó, escriptor i influencer amb síndrome de Down: «Puc fer les coses bé i també equivocar-me com qualsevol altre»
- Guerra a l’Orient Pròxim Trump escala les seves amenaces a l’Iran si no accepta un acord: "Aquesta nit morirà tota una civilització, per no tornar mai més"
- Guardons literaris Els finalistes de l’Aena de Narrativa aplaudeixen el premi del milió d’euros: «El vot de pobresa dels escriptors no ha de ser perpetu»
- Fitness Ni caminar ni córrer suaument: l’entrenament de 10 minuts que ajuda a cremar greix i protegir la salut
