Les entitats educatives volen que el Govern revisi la sisena hora

La consellera de Educació, Esther Niubó, la ministra de Educación, Pilar Alegría, y la alcaldesa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González /
Torna el debat sobre la recuperació de la sisena hora a l’escola pública. Després d’incorporar-la en l’acord d’investidura entre els Comuns i el PSC, la consellera Niubó va plantejar la setmana passada que el que cal és analitzar quines són les millors mesures per afrontar els reptes. Diversos agents del món educatiu consultats per l’ACN responen a aquest canvi d’opinó i reclamen aquesta avaluació abans de prendre decisions i per conèixer "què funciona i què no". Així ho defensen des de la Fundació Bofill, mentre que des de l’aFFac i l’organització Rosa Sensat van més enllà i demanen que, si una vegada feta aquesta avaluació es conclou que no és una mesura efectiva, s’elimini de l’escola concertada.
La cap de projectes de la Bofill, Elena Sintes, explica que la sisena hora es va retirar del sistema educatiu públic sense fer-ne una avaluació: "És necessari que hi hagi una avaluació de les mesures que es van prenent per aprendre què és el que està funcionant i què és el que es necessitaria millorar".
Desigualtat i segregació
Notícies relacionadesSintes apunta també que els horaris són un dels punts de diferència entre l’escola pública i la concertada, no només perquè aquesta última sí que fa la sisena hora, sinó també perquè els instituts públics apliquen majoritàriament la jornada continuada, mentre que els concertats fan jornada partida. "És preocupant que tinguem dins del mateix sistema públic dues ofertes tan radicalment diferents i que, a més, generin molta segregació escolar i desigualtat", assenyala.
La directora de l’aFFaC, Lidón Gasull, comparteix aquesta necessitat d’avaluació. "Si una vegada feta aquesta valoració es conclou que té un impacte positiu en l’aprenentatge dels nens i és positiu introduir-la de nou en el sistema públic, que es faci, però si s’arriba a la conclusió que no és així, s’ha d’eliminar de la xarxa privada concertada –conclou–; el que no és lògic és que amb diners públics estiguem finançant una hora més a la xarxa privada".
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia