MOBILITAT
Renfe farà canvis en el pla pel tall de Rodalies a Tarragona
La companyia espera a tenir xifres més estables de viatgers per fer els ajustos
S’està estudiant canviar i afinar la freqüència d’autobusos en les diferents parades i adaptar-los millor als horaris dels trens.
El director de Rodalies de Catalunya, Antonio Carmona, es va reunir ahir amb alcaldes i representants dels municipis afectats pel tall a Tarragona per comentar l’impacte de les obres al túnel de Roda de Berà, que formen part del projecte del corredor mediterrani, i analitzar el pla alternatiu que Renfe ha dissenyat per fer front a l’alteració del servei ferroviari. El tall, que va començar dimarts passat, ha provocat moltes queixes dels usuaris i per això Rodalies ha volgut escoltar els municipis.
"Hem detectat alguns punts de millora i treballem en diverses línies: la informació, la senyalització, l’enllumenat i les carpes per facilitar els temps d’espera en algunes estacions", explicava Carmona després de la reunió. És la primera d’una sèrie d millores que tindran lloc periòdicament per fer el seguiment del tall ferroviari iniciat fa sis dies i que es prolongarà durant cinc mesos.
Rodalies es planteja canvis en el sistema de busos alternatius als trens entre les estacions de Tarragona i Sant Vicenç de Calders, el tram tallat per les obres. Segons va apuntar Carmona, s’està estudiant canviar i afinar la freqüència d’autobusos en les diferents parades i adaptar-los millor als horaris dels trens i a la demanda per "millorar l’oferta ferroviària" i l’índex de puntualitat, en especial dels trens de les línies de Rodalies desviades per Valls i Picamoixons.
De moment, Rodalies no vol parlar de mesures concretes perquè vol saber, abans, les xifres definitives d’usuaris. "Esperem tancar la primera setmana i veure com podem redimensionar els autobusos, ajustar-los i veure si fan falta serveis complementaris", apuntava Carmona. Abans de proposar o acceptar qualsevol canvi, el director de Rodalies vol constatar si la disminució del nombre d’usuaris dels primers dies del tall es manté o si, al contrari, aquests tornen al tren. "De moment són xifres fluctuants, fins que no tanquem dades no avançarem mesures", afirma Carmona, que reconeix implícitament la disminució del nombre d’usuaris. El director de Rodalies, durant la reunió, també va escoltar les propostes i peticions dels alcaldes.
Retards inacceptables
En la reunió, l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales (PSC), va reclamar més coordinació entre l’arribada d’autobusos a Tarragona i la sortida dels trens en direcció a Barcelona. "No és acceptable que alguns trens acumulin un retard de 60 i 80 minuts, ens preocupa que molts dels usuaris que no estan utilitzant el pla alternatiu utilitzin el vehicle privat de manera permanent", afirmava Viñuales a la sortida de la reunió. Tarragona espera finalitzar les obres de l’intercanviador de Battestini, a mitjans d’octubre, per ressituar la sortida dels autobusos que van a Barcelona, cosa que l’alcalde espera que permeti una circulació més fluida.
- L’omeprazol, en el punt de mira de Salut per la seva mala utilització
- Aquell masclisme televisiu dels 90
- Successos Cau el "gran banc clandestí" de la màfia xinesa més activa a Catalunya: blanquejaven un milió d'euros setmanal
- El carrer d’Urgell estarà tallat al trànsit un any per les obres de FGC
- BCN concentra els pacients amb més de 10 fàrmacs al dia