Patrimoni natural
Sant Miquel del Fai reobre després de set mesos tancat per un despreniment
Els turistes van tornar ahir al recinte, en el qual s’han fet obres per prevenir noves caigudes de pedres. Es podrà visitar els caps de setmana i dies festius
Sant Miquel del Fai (Vallès Oriental) va reobrir ahir, una vegada fetes les millores per garantir la seguretat del recinte, amb bona afluència de visitants. Des del tancament del 9 de març per un despreniment de pedres ocasionat per unes pluges s’han portat a terme obres de conservació de talussos i altres treballs preventius a la roca. Desenes de visitants van passejar ahir de nou per l’espai. "Tenia ganes i repetiré", va dir Cristina Rodríguez, una visitant arribada des de Canovelles.
Aquest és un lloc d’interès natural i patrimonial, conegut pels seus cingles, salts d’aigua i basses originats per l’erosió de l’aigua sobre les roques.
Notícies relacionadesDes de primera hora del matí el recinte de Sant Miquel del Fai es va tornar a omplir de visitants delerosos de disfrutar de la natura. "Hem esgotat les entrades dels primers torns", va explicar a l’ACN Lluís Martínez, director del parc, que és propietat de la Diputació de Barcelona. El recinte obrirà en cap de setmana i dies festius, i amb reserva prèvia (l’entrada és gratis). La seva afluència màxima és de 200 persones per tanda. L’aparcament també és limitat a 90 places.
A la zona s’han fet treballs de millora amb l’objectiu de garantir la seguretat, que inclouen la consolidació de roques amb malles i xarxes de triple torsió. També s’ha reparat la barana que es va trencar amb el despreniment i en els pròxims dies es col·locaran també uns censors per auscultar les roques i tenir informació en temps real de qualsevol possible moviment i vibració.
- Zona de lliure comerç Com rep el Mercosur l’acord amb la UE: El Brasil i l’Argentina, els gegants guanyadors
- Conflicte al Pròxim Orient Dos dies de gener que van canviar l’Iran: «Va ser un infern, amb la mort a cada cantonada»
- Entrevista Pilar Alegría: «Azcón ha fracassat: cal recuperar una presidència capaç d’arribar a acords»
- Entrevista Pilar Alegría, sobre la situació política a Espanya: «Pedro Sánchez esgotarà la legislatura»
- Malestar a Nou Barris Quatre mesos d’apagades freqüents atipen la Prosperitat: «Mai havia trobat tant a faltar la llum»
