El Govern fitxa una enginyera del sector privat per a les polítiques hídriques
Concha Zorrilla, de l’empresa Veolia, propietària d’Agbar, va treballar també a CASSA (Companyia d’Aigües Sabadell). Dirigirà una direcció general.
Concha Zorrilla
La gestió de l’aigua és una de les grans prioritats del Govern de Salvador Illa. El mandat va arrencar amb l’anunci d’inversions i de dos nous projectes: una dessalinitzadora al nord de la Costa Brava i la interconnexió entre les aigües depurades del Besòs i les del Llobregat. Per portar a terme aquestes infraestructures i comandar les decisions hídriques, la Conselleria de Territori, Habitatge i Transició Ecològica comptarà amb una direcció general de nova creació centrada en les polítiques d’aigua. Es denominarà Transició Hídrica i d’aquesta penjaran ATL (l’ens d’aigua públic Ter-Llobregat) i l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua). Aquesta direcció general estarà pilotada per Concha Zorrilla.
Zorrilla és una enginyera que treballava des del 2022 a l’àrea de residus de la multinacional francesa Veolia, actual propietària del Grup Agbar. Anteriorment, havia desenvolupat la seva trajectòria professional a CASSA (Companyia d’Aigües Sabadell) i a la companyia sueca de sistemes de recollida pneumàtica de residus Centralsug. Ja té experiència en el sector públic, ja que va treballar també al Consorci de Residus del Vallès Occidental, a l’Ajuntament de Sabadell i a l’Institut Català de Tecnologia. A més, va ser membre de la junta del Col·legi d’Enginyers Industrials. Des de la conselleria destaquen l’experiència de Zorrilla en la gestió de l’aigua, un aspecte necessari perquè l’engranatge ACA-ATL acceleri el seu treball per culminar certs projectes.
En els pròxims dies o setmanes, expliquen fonts del departament, Samuel Reyes serà rellevat de la direcció de l’agència, un cessament que ja li ha sigut anunciat, i es donarà a conèixer el nom del nou director o directora. Els canvis a l’ACA, no obstant, no passaran només pel cessament de Reyes.
Notícies relacionadesPolítica clara
La idea és rellevar la gerència de l’ACA. Mar León deixarà el càrrec i serà substituïda per Daniel Meroño, que fins ara era directiu a la companyia Hidrolem i que acumula anys en el sector de l’aigua. L’objectiu és que es pugui marcar una línia política molt clara en qüestions d’aigua. Així, a ATL està previst que David Vila segueixi al capdavant d’aquesta empresa pública. Malgrat que Esquerra Republicana ha exigit a desenes de càrrecs de l’anterior executiu que dimiteixin, la intenció a Territori és que Vila pugui continuar dirigint ATL.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
