ALT EMPORDÀ
El Port de la Selva no tindrà aigua potable fins a la setmana que ve

La desalinizadora de Port de la Selva. /
El municipi del Port de la Selva (Alt Empordà), que es va quedar sense subministrament d’aigua dilluns per una avaria en un pou, l’ha recuperat, però no tindrà aigua potable fins d’aquí una setmana, segons detalla la seva alcaldessa, Lídia Ferrer, informa ACN. De moment, l’aigua que surt de l’aixeta és salada i, per tant, no és apta per al consum. Ahir va començar la construcció d’un nou pou, que previsiblement estarà en marxa divendres vinent, i s’intenta descobrir el que ha quedat inoperatiu.
L’alcaldessa va explicar que "a poc a poc" s’ha anat recuperant el volum del dipòsit d’aigua que proveeix el poble, que per ara es troba al 50% de la seva capacitat. Ha aconseguit aportacions de la canonada que ve de Llançà i camions cisterna. Això sí, l’aigua que surt de les aixetes és salada.
Dessalinitzadora
Notícies relacionadesLa previsió és que divendres es pugui injectar aigua al dipòsit i es posi en marxa la dessalinitzadora, que potabilitza el contingut del dipòsit quan l’alta salinitat n’impedeix el consum. Una vegada s’aconsegueixi, calen tres o quatre dies perquè es pugui distribuir aigua potable, sempre que divendres ja estigui operatiu el nou pou. L’alcaldessa calcula que a mitjans de la setmana que ve, si no sorgeixen problemes, s’haurà recuperat el subministrament d’aigua apta per beure i per cuinar.
Mentrestant, els restauradors del Port de la Selva, destí turístic de la Costa Brava actualment en plena temporada estival, recorren a l’aigua mineral per alimentar les cafeteres i molts hotelers reparteixen també aigua embotellada amb respostes diverses entre els clients. Els veïns del municipi consultats estan conscienciats de l’inconvenient a assumir per uns dies, acostumats a problemes en el subministrament quan augmenta la salinitat de l’aigua.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE