Una massa d’aire càlid tornarà a fer disparar els termòmetres

Otra jornada de calor intenso en Barcelona. /
Una gran massa d’aire càlid s’ha assentat sobre la península Ibèrica i ha tornat a fer disparar els termòmetres de bona part del territori espanyol. Segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), aquest fenomen s’estendrà durant bona part d’aquesta setmana al centre i nord peninsular. A Catalunya s’esperen temperatures fins a cinc graus per sobre del normal. En alguns punts, com en el ponent de Lleida i algunes zones de l’Empordà, podrien donar-se registres puntuals per sobre dels 40 graus. A les localitats costaneres, a més de l’habitual calor diürna, també s’esperen nits especialment càlides en què els termòmetres no baixaran dels 25 graus ni en el moment més fresc del dia.
Els pronòstics del Servei Meteorològic de Catalunya confirmen una setmana especialment càlida tot i que, tècnicament, sembla que no podrà definir-se com una onada de calor. A Barcelona, per exemple, s’estima que els termòmetres oscil·laran entre els 25 i 32 graus en el moment més càlid. A Ripoll, el mercuri superarà els 35 graus; a Solsona passarà dels 36, i a Tremp n’hi haurà per sobre dels 38.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Infraestructures a Sant Cugat El Govern i l’Estat desbloquegen la construcció dels dos intercanviadors entre Rodalies i FGC del Vallès, amb una inversió de 36 milions
- tour de por Un passeig entre fantasmes per Barcelona
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?