Els medicaments antigreix mouran fins a 150.000 milions el 2030
Novo Nordisk ha pujat en borsa gairebé el 70% en un any, i Eli Lilly, prop del 90%
Almenys mil milions de persones necessiten ara un medicament contra l’obesitat
A Espanya, el 21,6% de la població adulta pateix excés de pes en l’actualitat
El mercat farmacèutic relacionat amb l’obesitat està guanyant pes de manera accelerada. La comercialització de nous medicaments per contrarestar l’excés de greix corporal ha catapultat algunes companyies a la primera línia de l’actualitat en les últimes setmanes i ha revaloritzat la seva cotització en borsa.
Els grans protagonistes d’aquesta nova cursa farmacèutica són la danesa Novo Nordisk i la nord-americana Eli Lilly. L’europea produeix Ozempic i Wegovy, mentre que Lilly comercialitza Mounjaro i Zepbound. Aquests medicaments són l’avançada d’un elenc creixent de productes destinats a combatre l’obesitat, un mercat que els experts calculen que mourà entre 100.000 i 150.000 milions de dòlars anuals el 2030. L’optimisme empresarial s’ha desbordat.
Satisfacció dels inversors
La consultora Julius Baer calcula que les inversions de Novo Nordisk i Lilly ascendiran a 30.000 milions de dòlars fins al 2026 per ampliar la capacitat de producció i aprofitar la tirada de la demanda dels medicaments contra l’obesitat arreu del món. Les perspectives de les dues firmes es corroboren amb el beneplàcit dels inversors. Novo Nordisk acumula una pujada en borsa l’últim any de gairebé el 70%, mentre que la de Lilly ronda el 90%, després de cedir cert terreny en els últims dies.
Les firmes farmacèutiques busquen amb afany i paciència aquell medicament exclusiu les característiques del qual serveixin com a tractament de malalties comunes i els pacients estiguin disposats a pagar la investigació prèvia realitzada. Moltes companyies mantenen els seus departaments d’investigació en àrees complexes com el càncer amb desenvolupaments i teràpies més focalitzats en l’àrea del benestar en general, molt habitualment relacionats amb la bellesa. L’obesitat és el nexe entre aquest hedonisme que és motor de compra i una causa objectiva de problemes seriosos per a la salut. Per això és un filó per a les farmacèutiques, davant la llarga durada dels tractaments i el gran nombre de pacients potencials arreu del món.
Notícies relacionadesEl camp de desenvolupament encara està molt obert tant per pacients com per les diferents vies terapèutiques possibles. Es calcula que almenys 1.000 milions de persones podrien necessitar el tractament contra l’obesitat arreu del món en l’actualitat.
A Espanya, la prevalença de l’obesitat és de l’ordre del 21,6% de la població adulta. I els pacients no només són als EUA o Europa. Als centres d’estudis de les farmacèutiques també miren amb interès a la Xina, per exemple, on l’impacte de l’obesitat en els pròxims anys pot fer del gegant asiàtic el mercat més important del món per a aquests medicaments (el 60% de la població serà obesa el 2040, segons alguns estudis de què es disposa en el sector farmacèutic).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- L’economista Xavier Sala i Martín, sobre els salaris baixos a Espanya: “Mentre la productivitat vingui dels immigrants, no pujaran”
- Queixes per les despeses del ‘Santi’ i la ‘Paqui’
- Nadia Comaneci: "Em van posar un 10, però sempre vaig pensar que ho podria haver fet millor"
- L’UCO revela la presumpta doble vida de Cerdán amb 6 milions en comissions
- Desenes d’àvies cuineres recuperen 300 receptes en perill
- Gràcies al GPS Li roben el patinet a Igualada, el troba a través del seu GPS i s'enfronta al lladre per recuperar-lo
- TELECOMUNICACIONS Telefónica concentra més de 5.000 acomiadaments només en els eros de les seves tres principals filials a Espanya
- Tercer baròmetre de l’any Junts atribueix al PSC una «operació enquesta» després del resultat del CEO que l’iguala a Aliança Catalana
- Baròmetre de la Generalitat Enquesta del CEO: El PSC baixa, ERC es col·loca segona i Aliança Catalana empata amb Junts en la tercera plaça
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Europa en veu baixa
