Sis platges catalanes reben ‘banderes negres’ dels ecologistes

Un total de 48 sorrals d’Espanya han sigut qualificats amb "bandera negra" segons l’informe anual d’Ecologistes en Acció publicat ahir. A Catalunya en són sis. La platja de la Pineda de Vila-seca (Tarragonès), que pateix abocaments crònics de pèl·lets, rep una bandera negra per la "mala gestió dels plàstics contaminants de les indústries petroquímiques". A la província de Tarragona també es posa el focus en la gestió de la Savinosa, on està previst pavimentar un camí.
A Barcelona, una de les platges que han sigut assenyalades és la de les tres xemeneies, a Sant Adrià de Besòs. En aquesta zona es planeja un projecte d’urbanització que els ecologistes rebutgen. L’altra bandera negra a l’àrea de Barcelona no és per a una platja concreta, sinó per a l’"artificialització de les platges del Maresme". També reclamen recuperar el delta de la Tordera.
A Girona es considera un problema l’augment de la contaminació a diverses platges de la Costa Brava per l’augment de la presència de vaixells. A més, es denuncia la platja de la Farella, a Llançà, on s’ha aprovat la construcció de 62 habitatges.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)