Petit rècord de pluja

Lluvia sobre Barcelona. /
Les intenses pluges que van caure durant dimarts a Barcelona van permetre batre un petit rècord. Segons l’estació situada a l’Observatori Fabra, a prop del Tibidabo, en els sis primers mesos d’aquest any s’ha registrat més pluja que en els dos anys precedents (2022 i 2023) al complet. Les precipitacions de dimarts van deixar acumulacions superiors als 30 l/m² en diversos punts de la ciutat, però en el Fabra es va arribar a 42 l/m², cosa que eleva el total de precipitació del 2024 a més de 320 l/m².
Aquesta dada supera el total de precipitacions registrades en els anys 2022 i 2023. El 2022 es van acumular 307,7 l/m² i, el 2023, 309,5 l/m². Els últims tres anys han sigut els més secs a Barcelona des de 1914, any en què van començar els registres pluviomètrics a l’Observatori Fabra. En comparació amb la mitjana entre 1991 i 2020, que és de 621,5 l/m², els últims tres anys havien registrat aproximadament la meitat de la pluja habitual.
La intensitat de les pluges de dimarts va ser tan notable a l’àrea de Barcelona que el telèfon d’emergències 112 va rebre 84 trucades, segons va informar Protecció Civil. Les precipitacions d’ahir van ser en canvi molt més modestes, d’entre 1 l/m2 i 3 l/m2.
Barcelona Pluges Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Els amos de Nördic Cerdanya de Puigcerdà compren Luz de Gas
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Enologia Així és el vi espanyol que ha arrasat als 'Masters of Wine' europeus
- Previsió meteorològica El Meteocat avisa: canvi a la vista a Catalunya
- Oriol Junqueras: "El Govern ha de condonar el 20% del deute del FLA la setmana vinent"
- El sector espanyol va exportar per 75.000 milions el 2024
- Catalunya deixarà de vendre aliments per valor de 45 milions pels aranzels
- Torres, president del Getafe: "A Girona vaig anar a donar-li la mà a una persona i em va dir que no saludava espanyols"
- Sentència Clatellada judicial a l’Ajuntament de Barcelona per vetar el museu Hermitage
- Viatge oficial a la UE Illa reivindica des de Brussel·les que el català sigui oficial i un front democràtic contra Trump